Lakatos Márk: ha nem vagy konfekcióméret, nem kell megijedni

2017. február 28. 07:40 - Carbonari

Könyvajánló - Lakatos Márk: A nő hétszer

 lakatos.png

Lakatos Márk.
Emberek, Mucsán élek és azt sem tudtam, hogy ki ez a férfi.
Hazaért a könyve. Olyan színes-szagos. 
Aztán kiabáló is, hogy vegyél fel, lapozzál fel,
szükséged van rám.
Na, ne lódíts - hunyorítottam a könyvre,
mi szükségem lehetne nekem terád?
Fellapoztam.
Az ötvenes nőknél leragadtam.
Tévedés ne essék, általában minden korosztályban tudja az ember
(na jó, nem mindig),  

hogy mit csináljon a saját testével,
hogyan öltözzön, milyen legyen a frizurája...
de itt szépen csokorba van szedve minden a szextől az utolsó karóráig: 
mi illik, aztán mi nem áll jól, akkor sem, ha tetszik, és így tovább.
Stílustanácsok hét korosztálynak. 
Lakatos Márk: aki tudja, mi kell neked.

Amikor először a kezembe vettem a vaskos könyvet - amivel simán verekedni lehet -, megint csak szét kellett hajtanom (emlékszel? Ulickaja könyve!) olyan módon, hogy egyszerre lássam a kötet fedlapját a hátsó oldallal. Kérem szépen, ott áll ez a drága szép ember finoman karba tett kézzel - nem, nem elutasítóan, hanem amolyan na, gyere, lássuk, mit lehet kezdeni veled. Ne félj, bízhatsz bennem!
lakatos5.jpg
Szépen közelebb mentem, és belemerültem a könyvbe. Hét korosztálynak ontja benne Lakatos Márk komplex tanácsait, az előszóban lányok, asszonyok, hölgyek, csajok kifejezéssel magához hív nyolcvan éves korig minden XX kromoszómával bírót. Egyszerre foglalkozik az énképpel, a lelki folyamatokkal, a test változásával, a belső igények átalakulásával, és a külsővel. Kitekint az orvoslás, a pszichológia, a testedzés, a táplálkozás, a sport területére, érint kozmetikai, fodrászati praktikákat; öltözködési stílusokat elemez a kor függvényében.
Nekem, az ötvenesnek azt tanácsolja: ne ijedjek meg, ha nem vagyok konfekcióméret.
Öööö.. hát tényleg nem vagyok konfekcióméret.
Sebaj, legyint rá Lakatos Márk, "ez annyit jelent általában, hogy többet kell vadásznod és szükséged lesz egy jó varrónőre".
Varrónő? Ebben a nógrádi ici-pici településen?
Nem elég, hogy kozmetikust, masszőrt, fodrászt leltem a szomszéd faluban?
Nem, nem elég, ingatja a fejét ez a drága szép ember.
Király.
Már látom, hogy le fogom járni térdig a lábam.
lakatos2.jpg
Jól hasznosítható tippek is olvashatók vásárlás, szín, alkat, stílus szempontjából. Kiderül, mikor milyen cuccokat érdemes előnyben részesíteni, amikor a nő vamp, üzletasszony, kreatív lélek, természetjáró stílusba tartozik.

Minden évtizedet átölelő rész végén a korosztály egy-egy emblematikus, ismert lánnyal, asszonnyal készült interjú található, akik számot adnak, vagy számot vetnek a korukkal, hivatásukkal, krédójukkal: könnyedén, stílusosan, nőcisen, sikkesen. Így kerül a tizenévesekhez Radics Gigi, a következő Jakabos Zsu, Wossala Rozina, Gryllus Dorka, Jakupcsek Gabriella, Pataki Ági és Halász Jutka. Ami érdekes: mindenki ugyanazokra a kérdésekre válaszol, így jól megfigyelhető, hogy a fiatalok célorientáltsága az idő múlásával hogyan csúszik át szemlélődésbe, és abba, hogy itt vagyok, és jól vagyok, helyemen vagyok, a másik pólus útkeresésével ellentétben.
És ez így van jól.
lakatos1.jpg
Félreértés ne essen: ez reklámkönyv is egyben. Minden interjúalanyt "megcsináltak": frizura, smink, ruha, cipő, kiegészítők, és ahogyan egy képes újságban, ugyanúgy fel vannak sorolva, hogy mely darab honnan származik, ki fotózott, ki biztosította a helyszínt, ki volt a styling (Lakatos Márk, naná), a fodrász, a kozmetikus, hogy csak a legfőbb jellemzőket említsem.
Van, akit zavar ez.
Hát engem nem.
Megítélésem szerint az a sok hasznos tanács több száz oldalon egy csokorba kötve többet ér, mint a töredék résznyi marketing arcunkba tolásán való fanyalgás. És aztán meg, ha mégis szétnézek azokon a honlapokon, boltokban, amelyeket megemlítettek...? Zakson...

Érdekel ez a vaskos kötet? Akkor kattints a képre!

lakatos4.gif

 

Köszönjük, Alexandra!

 

 Tetszik, amit olvastál?

Akkor kövess minket a Facebookon is!

Szerinted Jordán Tamás miért mondta és kikre az alábbi szavakat? "A kézfogást, a mosolyt tanítják - nem neked szól, csak rajtad alkalmazzák, kötelezően és személytelenül ... A mosoly alaki, kétszeresen is az: elvágólag van, mint a katonaságnál, és alakoskodó, mint a színházban." Érdekel? Kattints!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpara.blog.hu/api/trackback/id/tr612290567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása