"Ezek az én darabkáim"

2019. szeptember 09. 07:50 - Arthur Arthurus

Könyvajánló - Katona Kitti: Másik én

Én kivágtam egy darabot 
magamból és eléd raktam. 
Te pedig most 
a kezedben tartva fogyasztod 
el....

az-erzelmek-es-az-egeszseg-kapcsolata_nyitokep-750x410.jpg

Ez a kötet egy fiatal költő egyik első szárnypróbálgatása. Nem szabályos, nem időmértékes, nem franc tudja milyen versek, amiket 100 éve tanítanak az iskolákban, ezek inkább szabadversek, de akadnak köztük haikuk, slamek és kötött sorok is. Látszik rajtuk az, hogy egy fiatal, saját magával és a világgal csak ismerkedő lélek írta.

Apám

csak értenélek 
egyszer meg 
a lányod miért 
nem kell neked.

Látszik ez a versek témájából, mely főképp a szerelem, szerelmi csalódás, boldogság és boldogtalanság körül forog, de akadnak versek és sorok általánosan a szeretetről, a gyászról, a magányról, az elhagyatottságról és a fájdalomról. Látszik a kendőzetlen őszinteségből és az érzelmek tisztaságából. Néhány versnél hihetetlen erősen sikerült átadni ezeket a vad, zabolázatlan érzelmeket. És ez teszi jóvá ezt a kötetet, jobbá, mint nagyon sok mai, kortárs verseskötet.

muszáj a képzeleteimről írnom 
a valóság szörnyűbb lenne

Sok benne a rövid, 2-4 soros vers, de sokszor ezek azok, amik tényleg csak néhány szóban a szerző legmélyebb fájdalmát és legbensőbb gondolatait adják át. Elsőre nem ütnek, és nem is számítunk rá, amikor rápillantunk egy tiszta fehér oldalra, amin két sor díszeleg. Aztán amikor elolvassuk, és megérintenek... Egy jó regényíró (és egy jó pszichiáter) köteteket tölthetne meg ezekkel a sorokkal, mindazzal, ami ezekből világít. Kitti azonban ránk hagyta, hogy képzeljük bele, írjuk bele ezekbe a sorokba a saját történetünket. 

Elmúlás

csontos kezedet fogva éreztem
hogy te elfogytál
míg én felnőttem

kitti_kepe.jpg

Katona Kitti 1999-ben született Szekszárdon, ez a kötete 2017-ben látott napvilágot. Azóta nem követte új, de az írást nem hagyta abba, és sokat tanult azokból az apró gyermekbetegségekből, amik fellelhetőek a Másik én c. kötetében. Ezek a hibák ott vannak és láthatóak, több vers mondható gyengének is, de előkerül rengeteg gyöngyszem is ebből a válogatásból. A kedvenceim a fenti pársorosok lettek, illetve egy slam, és a fülszöveg! Zseniális, nagyon tetszik, és nagyon őszinte. Első kötetnek ez sokkal jobb, mint amit néhányan huszadjára akár kihoznak magukból.

Kannibalizmus az egész. 
Én kivágtam egy darabot 
magamból és eléd raktam. 
Te pedig most 
a kezedben tartva fogyasztod 
el. Emészted soraimat 
és próbálod magadba illeszteni, de 
a darabkák csupán 
hasonlóságot mutatnak. Ezek 
az én darabkáim. Mind. 
Egytől egyig belőlem, 
neked. Hol lyukat vájnak szavaim, 
hol pedig beforrasztanak egy heget. 
Az már rajtad áll, hogy a 
szádba miként veszed.

A könyv utazókönyvként került hozzám, ezúton is köszönöm a szerzőnek, Katona Kittinek, hogy elolvashattam. A borítóra kattintva elérhető a kötet.

Kövess minket Facebookon!

 

 

Könyv: Katona Kitti: Másik én
Kiadó: MyBook
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve: 2017
Oldalszám: 86
Kötés: Puhatáblás
ISBN: 9786150004464
Megjelenés időpontja: 2017. november 23.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpara.blog.hu/api/trackback/id/tr6415034914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása