Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Kilenc perc a halálig...

2018. április 26. 07:51 - Arthur Arthurus

Könyvajánló - Beth Flynn: Kilenc perc

Az ​akkor tizenöt éves Ginny Lemont 1975. május 15-én elrabolják egy bolt elől Fort Lauderdale-ben. Az elkövető az egyik legbrutálisabb dél-floridai motoros banda tagja. 
Ginny élete ekkor örökre megváltozik. Új nevet kap, új identitást és egy új életet az Everglades mocsár szélén – egy ijesztő, durva és erőszakos világban, ahol mindenkinek álneve van, a hűség pedig a túlélés kulcsa. 

Az első fejezetben máris megtudjuk, miért kilenc perc a könyv címe. A motoros banda vezetőjét, akinek a kérésére egy újdonsült társa elrabolja Ginnyt, kivégzik. Emberrablás, gyilkosságok, kínzások... Grizzt méreginjekció általi halálra ítélték. Miután megkapja a halálos mérgeket, kilenc percbe telik, hogy eltávozzon.

De ugorjunk máris az elejére: Ginny, vagyis Guinevere Love Lemon 15 éves, amikor meggondolatlanul felül egy ismeretlen motoros mögé. Ám a motoros nem hazaviszi, ahogy ígérte... valahol az Everglades szélén, egy rég elhagyatott, már csak a motoros banda által használt motelnél állnak csak meg. Grizz, a banda kegyetlen, erőszakos vezetője a pártfogása alá veszi a lányt, aki szép lassan beleszeret, és megbarátkozik néhány bandataggal is, különösen a szomszédos szobában élő Grunttal. Évek telnek el... ám egy napon Grizzt letartóztatják emberrablás vádjával Ginny, vagyis új nevén Cicc szeme láttára. És egyre több megdöbbentő dologra derül fény.

Itt senki sem használja az igazi nevét. Mindenkinek beszédes beceneve van. Ginny egy-két nappal az elrablása után kapja a Cicc nevet - mert befogad (Grizz hathatós segítségével) egy szegény kiscicát, akit egy bandatag meg akart kínozni... 

Nagyon kíváncsi voltam erre a könyvre, de voltak vele problémáim. Mint rájöttem, elsősorban kettő. Először is: senkit, de senkit nem sikerült megkedvelnem. Grizz kb. esélytelen volt erre, de a csajt sem, Gruntot sem, senkit. Valakit pedig kedvelnem kéne ahhoz, hogy egy picikét pozitív irányba fordítson a története. Másodjára pedig nem volt hiteles. Se a karakterek, se a történet, semmi. Ginny, akit egy nemtörődöm, de azért szerető, füvező anya nevel fel, és aki:

"Gyakran töltöttem egyedül az időt, de sohasem voltam magányos. Kitűnő tanuló voltam. Beleástam magam a könyvekbe. Nagyon jól bántam a számokkal. Imádtam a számokat. Még mindig imádom őket. Szeretem, hogy sohasem hazudnak, és mindig stimmelnek. Van bennük állandóság."

Na most egy ilyen okos lány elkövet olyan marhaságot, hogy 13 évesen beenged egy idegent a házukba, amikor egyedül van otthon, pedig a pasi láthatóan... zavart? Aztán csodálkozik, hogy meg akarják erőszakolni? Vagy elkövet olyat, hogy 15 évesen felül egy rosszarcú, ismeretlen motoros mögé? Vagy egy pillanat alatt belesüpped és belenyugszik a helyzetébe, még csak meg sem próbál tenni valamit, elszökni?... Majd napokkal később nagyjából bele is szeret egy olyan motoros banda vezetőjébe, aki ölt már embert, aki kínzott embert, és Ginny ezekről tudott is? Még ha velem kedves is egy ilyen ember, ezt a rengeteg kegyetlenséget látva én csak még jobban megrettennék, nem beleszeretnék... főleg azok után, hogy hogyan akarta "elvetetni" a szüzességemet... Ja, és mindezek mellé tegyük hozzá, hogy Ginny elvileg egy borzasztóan vallásos, naiv lányka. Ne már... értem én, hogy 15 éves, a hormonok, a túlélési ösztön, a tény, hogy Grizz bármit megtesz érte, nem bántja, stb... plusz a jó öreg Stockholm-szindróma... de ez így akkor is sok, hiteltelen.

Ez a könyv nekem nagyon nem jött be. Beth Flynn mintha nem tudta volna eldönteni, hogy a szexi, ellenállhatatlan motoros csávót akarja bemutatni, aki rosszfiúbőrbe bújt álompasi, vagy pedig a motoros bandák létező, sötét, bűnnel teli, kegyetlen világát. Az erotikus(nak szánt) jeleneteket meg hagyjuk is... ilyen sok pozitív értékelés mellett egyre biztosabb vagyok benne, hogy egyszerűen az a baj, ez a könyv egy hangyányit sem nekem szólt. Molyon 290 értékelés mellett 90%-on áll, Goodreadsen pedig 15 ezer értékelés mellett 4,4 csillag az ötből. Én személy szerint 65-70% körülire raknám maximum (és elhitetitek, molyos berkekben ez már nem számít jónak). 

Ha tennél vele egy próbát, a borítóra kattintva elérheted a Könyvmolyképző Kiadó oldaláról, kedvezményes áron!

 Érdekel a kiadónál megjelent egyik kedvenc könyvem? Kattints ide!

Kövess minket Facebookon!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpara.blog.hu/api/trackback/id/tr7913869742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása