15 éves vagyok és szociopata

2017. március 15. 00:03 - GReni

Könyvajánló - Dan Wells: Nem vagyok sorozatgyilkos

John Wayne Cleavernek hívnak.
15 éves vagyok, és a hullák a hobbim.
A terapeutám szerint szociopata vagyok.
De nem vagyok sorozatgyilkos.

fokep_3.jpg

Dan Wells trilógiájának hátborzongató nyitánya ez a kötet. Megtudhatod milyen érzés egy 15 éves kölyök fejében, aki megszállottja a sorozatgyilkosoknak és tudja, hogy ott lakik benne egy szörnyeteg, ami kitörni készül.

John a családi halottasházban dolgozik évek óta anyjával és nagynénjével egy unalmas amerikai kisvárosban, Claytonban. Sosem riasztották el a holtak, inkább érdeklődéssel méregeti őket. Részletes leírást kapunk arról hogyan működik a balzsamozás, milyen érzéseket vált ki belőle a holttestek látványa, hogyan birkózik meg a démonaival.

Tudja magáról, hogy minden megvan benne, ami ahhoz kell, hogy sorozatgyilkossá váljon, de harcol ellene. Mindent megtesz azért, hogy elnyomja a késztetést. Szabályokat állít fel magának, hogy a fal mögött tartsa a szörnyet. Itt meg kell jegyeznem, hogy eszméletlen jól van leírva a történet. Érdekes volt olvasni, hogy mik keringenek egy szociopata fejében. Látni hogyan próbál jó lenni. Faltam a lapokat, de közben rá kellett jönnöm, hogy félek ettől a sráctól. Ijesztő, beteg, imádtam.

Na, de ne kalandozzunk el, irány vissza a cselekményhez: a szabályok úgy tűnik működnek is, egészen addig, míg valami brutális dolog nem történik a városában. Megjelenik egy sorozatgyilkos, aki darabokra cincálja az áldozatait és John nem tud ellenállni a kísértésnek. Nyomozni kezd a gyilkos után, de ehhez kénytelen felrúgni a saját magának állított szabályokat és kockáztatja, hogy a benne lakozó sötétség rászabadul a világra.

„...egy szörnyeteget rejtegettem a fal mögött, erősre építettem, hogy féken tartsam; most mozgolódni kezdett, és nyújtózott egyet álmában. Egy másik szörnyeteg garázdálkodott a környéken – vajon a jelenléte felébreszti azt, amelyiket fogva tartom?”

A városban senki nem ismeri olyan jól a gyilkosokat és a halottakat, mint John. Ez a tudás plusz egy kis szerencse és rájön, hogy ki a tettes. És itt kerül be a misztikum a képbe, ami elsőre kicsit furcsa volt, de aztán tökéletesen beleolvadt a kötetbe. Amikor rájön, hogy nem egyszerű őrült szedi áldozatait, úgy érzi nincs más választása, kezébe kell vennie a dolgokat. Legfontosabb szabályát készül megszegni. Eldönti, hogy meg fogja ölni a démont...

Egyedi történet, amely morbid, mégis sokszor humoros és a legijesztőbb talán az, hogy a főszereplő egyértelműen veszélyes és sikítva kéne menekülni előle, de minden porcikád ellentmond ennek, mert a srác bizony szerethető.

Miután elolvastam a könyvet az első, ami felmerült a fejemben, hogy ez eszméletlen jó, nem is értem miért nem készült belőle még film. Aztán rákerestem és kiderült, hogy bizony hiányosak az információim, ugyanis 2016. augusztusában megjelent a regénnyel azonos címmel. Persze nem hagyhattam ki, levadásztam az interneten.

hero_i-am-not-a-serial-killer-2016-2.jpgJelenet a filmből, Christopher Lloyd és Max Records

És itt jön a számomra nehéz rész. Nem is tudom mit írjak a filmről. Mivel az eredeti történet sem az a kommersz thriller, így várható volt, hogy a film sem lesz az egyszerű, könnyen emészthető fajta. A helyszín hibátlan ábrázolása tetszett. Hűen adta vissza a szürke, unalmas kisvárost. Nem voltak egetverően kidolgozott karakterek, de a John-t alakító Max Records tökéletesen hozta a láthatatlan, mondhatni semmilyen kölyköt, akin azért érezhető volt, hogy nem teljesen százas. Aztán ott van Christopher Lloyd, akit mindenki a Vissza a jövőbe Dokijaként ismer. A kettejük közötti kapcsolat nem jelent meg a vásznon, erre kevés volt a másfél óra.

Ez a film nem az átlagnézőnek készült. Az első fele vontatott, nagyon lassan épül fel a történet. Ha nem olvastam volna a könyvet sokáig azt sem értettem volna, hogy merre is haladunk és mi lesz ebből. A könyvnek pont az adja a varázsát, hogy belelátunk Jonh fejébe, ebből a film semmit nem adott vissza számomra. 

Több díjat begyűjtött a film különböző fesztiválokról, ettől függetlenül a saját szubjektív értékelésem szerint csak három csillag jár neki az ötből.

A kötetet a Fumax Kiadó bocsátotta rendelkezésünkre recenziós céllal, melyet ezúton is köszönünk!

nvsgy-trilogia_b1-1-300x460.jpg

A képre kattintva kedvezményes áron elérhető az egy kötetben kiadott trilógia, de ha most csak az első részbe kóstolnál bele, ide kattints!

Kövess minket a Facebookon is!

Ha pedig érdekel a sorozatgyilkosok világa, itt találhatsz róla egy kis összefoglalót.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpara.blog.hu/api/trackback/id/tr5412331715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása