Mézes toszkán csirke - avagy a nap, amikor a férfi főz

2019. május 27. 00:02 - Arthur Arthurus

Szerencsés az a pár, ahol legalább az egyik fél szeret és tud is sütni-főzni. És érdekes kísérlet, amikor egy napon a másik fél próbálja meg.60987782_2331264103810755_4226102232757567488_n.jpg

Néhány hete párom kért valami ételt tőlem, hogy csináljak neki. Nem emlékszem már, mi volt, de képes mindig olyanokat kérni, amiket én kizárt, hogy megennék. És amiket nem ennék meg, azt nem is készítem szívesen. 13 éve vagyunk együtt, ezalatt néha egy-egy szendvicset csinált nekem, ezért feltettem a kérdést: ő mikor készít nekem valamit? Senki sem úgy születik, hogy tud sütni-főzni (hogy szeret-e, az meg egy egészen más kérdés), ha követ egy receptet, nagy baj nem lehet.

És ekkor megígérte, hogy a közeljövőben egyik nap ő főzi az ebédet. Ez végül múlt vasárnapra esett, és bátrak voltunk, mert egy olyan recept alapján csinálta, amelyet én raktam össze, és még sosem készült előtte ez az étel. Spoiler: túléltük és finom is lett, de utólag néhány változtatást eszközöltem a recepten (amelyet mézes toszkán csirkének neveztem el egyéb kreatív ötlet híján, mivel a toszkán csirkét vettem alapul). Itt már a megváltoztatott receptet közlöm. :)

Mézes toszkán csirke áfonyás sajtos kuszkusszal

Hozzávalók:

  • 500 g csirkemellfilé vagy felsőcomb-filé csíkozva
  • 5 ek olívaolaj
  • 3-4 gerezd fokhagyma reszelve
  • 1 friss citrom reszelt héja és 1-2 ek leve
  • 1 ek rozmaring
  • 1 ek toscana fűszerkeverék
  • 1 tk zsálya
  • ízlés szerint só, bors
  • 2 ek méz

 

  • 20 dkg kuszkusz
  • 4 dl alaplé
  • áfonyás kecskesajt ízlés szerint
  • egy kisebb marék aszalt vörösáfonya60910889_589585194867104_381290282957668352_n.jpg

 

A felcsíkozott csirkehúst összekeverjük a fűszerekkel, citromlével, a méz kivételével, és állni hagyjuk legalább 30 percig. Némi pihenő után egy serpenyőben lassú tűzön, fedő alatt megpároljuk, majd nagy lángon színt adunk neki, rácsorgatva a mézet. 

Ha nincs kész alaplénk, akkor vizet forralunk és leveskockát oldunk fel benne. A kuszkuszt egy tálba öntjük, majd a forró levet ráöntjük, és letakarjuk egy tíz percre. Ha felszívta a folyadékot, villával fellazítjuk, és belekeverjük a kockára vágott áfonyás kecskesajtot és a vörösáfonyát.

Sajnos nem kaptam áfonyás kecskesajtot (egyébként piacokon és sajtkereskedéseken kívül nagyobb Intersparokban, Sparokban szoktam látni), ezért másik fajtát választottam, de határozottan hiányzott belőle az áfonya (pedig egyébként nem is szeretem, de a kuszkusznak jól áll). Az eredeti receptben a pác tartalmazott egy kis mustárt is, szerintem az felesleges bele, így a végleges verzióból ki is vettem. Finom lett egyébként, és párom büszke lehet magára, jót főzött. :) Ebből a mennyiségről még másnapra maradt nekem egy adag, illetve kuszkusz is, a maradékot összekevertem paradicsommal, paprikával, isteni kuszkuszsaláta lett belőle.

Ha érdekelnek a legjobb nyári saláták, kattints ide!

Kövess minket Facebookon!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpara.blog.hu/api/trackback/id/tr6614847730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása