Tested a ruhád, vigyázz rá!

2018. április 26. 00:09 - Carbonari

Könyvajánló - Bánkuti Gabriella: Alapok az egészségedért

bankuti.jpg

Tested a ruhád, vigyázz rá, figyelmeztet Nagy Dorka, a Physiomed.hu-ról,
amikor Bánkúti Gabriella könyvéről mond véleményt.
Gabi közérthető, szókimondó és szórakoztató stílusban kalauzol végig
ebben a könyvben a fitté válás útján.

A Jaffa kiadó elkötelezetten jelentet meg olyan kiadványokat a palettáján, amelyek az egészséggel, egészséges életmóddal foglalkoznak. Ez a kötet is ilyen, Bánkuti Gabriella nemzetközileg is elismert fitneszedző és -világbajnok tollából, Alapok az egészségedért címmel.

A kötet írója profi világbajnok (a címképen), az egyik legkeresettebb hazai tréner, edzés- és táplálkozási tanácsadó. A Magyar Olimpiai Szövetség által kitüntetett paralimpiai erőnléti edző, rehabilitációs módszereit már az USA-ban és Japánban is sikerrel alkalmazzák. Munkássága kezdők, haladók, profi sportolók, nők és férfiak, egészséges és mozgáskorlátozott emberek százainak változtatja meg az életét.

Gabi a kötetben nem kevesebbre vállalkozott, mint a legkisebbektől a legidősebbekig felállítani a fotelből mindenkit, aki a hívó szóra hajlandó pozitívan válaszolni. Megvilágítja, mennyivel egészségesebb lehet az ember, ha a prevencióra koncentrálva tevékenykedik, mintha már meglévő bajon kell valami toldozással, foltozással valamit kezdeni.

A könyv olvasásakor végtelen örömmel töltött el, hogy Gabi kiemelt fontosságot tulajdonít a pontos és tudatos sporttevékenységek, mozgásformák végrehajtásának. Felhívja a fegyelmet a prevenció jelentőségére, és bemutatja a helytelen életvitel következményeit is. Rohanó világunkban e veszélyek ismerete elengedhetetlen. Ne feledd: a tested a ruhád. Óvd és bánj vele tisztelettel, hiszen egy van belőle. Addig fog téged szolgálni, amíg vigyázol rá!"

Nagy Dorka - Physiomed.hu

Egy csomó hasznos tényre és tévhitre felhívja a figyelmet. Gyakorlatokat javasol, kivitelezésüket mutatja számtalan képen keresztül, étkezésre odafigyel, pulzust néz, és olyanokat mond, hogy tudod-e, milyen hihetetlenül megterhelő a gerincoszlopnak az ülés?? Elemzi a testalkatokat és edzésmódokat javasol rá. Mindent megtesz azért, hogy bebizonyítsa: az egészséges életmód nem önsanyargatás, hanem maga a szabadság! Másképpen: a beteg test parancsol, az egészséges engedelmeskedik. Ég és föld a különbség, nem? Amúgy meg életemet és véremet a fedlapon lévő edzőnacijáért....

Amikor elért hozzám a könyv, kötelességtudóan belelapoztam. Megnéztem a fotókat, beleolvasgattam a tanácsokba, aztán megint lapoztam, aztán meg szépen beleragadtam a könyvbe, hogy nahát, khm.. ezt így kell helyesen csinálni? És Seniorok edzése, jeee! azt különösen figyelmesen és többször is átnyálaztam. Kár, hogy csak pár lap jutott a korosztályomra (jó, még nem, de majdnem, na hallod, elmúltam ötven!), szívesen olvastam (faltam) volna még többet erről. Ó, igen, nekem is le kell fogynom, ó igen, én is imádok (jó, imádnék) zabálni, és igen, bármit mást elnyammognék, csak egészséges kaja ne közelítsen hozzám. Oké, ez már így nem igaz, de bármikor képes vagyok (lennék) visszaesni a fehér kenyér imádatába (zsííroskenyééér!). Tulajdonképpen csak anyám leromlott egészségi állapota az, ami miatt hajlandó vagyok egészségesen élni és mozogni (na, hallod, úgy leromlani öregségemre,mint ő, isten őrizz!), de e kettőnek kijáró öröm valahogy sehogyan sem akar eljutni hozzám. Nem és nem: fogcsikorgatva tornázom, és bármikor szívesebben ennék meg egy tál nemtudommit, mint mondjuk chiapudingot, hummuszt és társait. Oké, már azt is eredménynek tekintem, hogy alig eszek fehér lisztes cuccot, cukros holmit, nem vásárlok édességet, és azt vettem észre (sok havi visszaesések után), hogy valóban kezd nem hiányozni a cukor és a fehér liszt (ez egyben rohadt ijesztő is: bármihez hozzá lehet szokni?!). Biztos, hogy kell lennie valami kapcsolónak az agyban, amit át kell billenteni, és akkor happy lesz a többi is. Hát ezt a kapcsolót keresem ebben a könyvben is. Mögé akarok látni ennek a csodálatosan kidolgozott testű Bánkuti Gabriellának, hogy ő mitől olyan, amilyen. Van-e kapcsolója, amely nekem mankó lehet?

Szeretnél többet megtudni a könyvről? Kattints a képre, a kiadónál mindig kedvezménnyel szerezheted be!

alapok.jpg

 

 

Köszönjük, Jaffa Kiadó!   

 

Érdekelnek a könyvújdonságok? Szeretnéd tudni, mit olvass és mit ne? Kövess bennünket Facebookon!

 

Győzd le krónikus betegséged! Érdekel? Egy másik remek kötet a Jaffa egészséges életmód könyveiből. Kattints!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpara.blog.hu/api/trackback/id/tr5113715676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása