Pokoli jó dioráma

2018. november 30. 07:59 - Tibitron79

Diorámakészítés - A pokol

Ha van fantáziánk, kézügyességünk akkor a megszokottól gyökeresen eltérő diorámákat is készíthetünk. Filmekből jelenet, regényekből kedvenc részlet, vagy bármi amit nekünk tetszik. Szinte bármi megvalósítható, ha van hozzá affinitásunk.

20181118_100822.jpg

Megkérdeztem barátnőmet, hogy milyen nem realisztikus diorámát csináljak. Két opciót adtam neki: idegen bolygó, vagy a pokol. Ő a poklot választotta. Lelke rajta... (úgyis halloween közeledett).

Előkészítettem a szükséges eszközöket, anyagokat.

20180916_101817.jpg

Polisztirol lapból alakítottam ki a pokoli hegyet, formáit, amit egy MDF-lapra ragasztottam. Felvittem a megfelelő állagúra kevert modellgipszet, majd gyorsan belefaragtam a vájatokat, repedéseket, sziklaalakzatokat. Már eleve úgy alakítottam ki a medreket, hogy művizet fogok közéjük folyatni, tehát minél jobban fedje, segítse a művíz öntését, száradását. 

20180922_093403.jpg

A sziklán lévő lávatavat körömlakkal martam bele a polisztirolba. Érdekes alakzatokat lehet így összehozni. Amint megszáradt a gipsz, jöhetett a festés. Vörös, barna, fekete akrilfestéket hígítottam és vittem fel a gipszre. A meder alját sárgával és pirossal kevertem, hogy majd jobban visszaadja a fortyogó, izzó láva hatását.  Egész jól kezdett kinézni a kis zsebpoklom, de mit ér mindez ördögök, démonok, meg megkínzott lelkek nélkül?

Gyurmából megformáztam a pokol lakóit, majd száradás után kifestettem őket. A kész figurákat hígított fekete akrilfestékkel kissé átmostam, hogy jobban kiemelődjenek az izmok, meg egyéb testrészek.

20181118_100752.jpg

Miután ez megvolt, beragasztgattam őket a helyükre, elhelyeztem a pokolban sínylődő kárhozott lelkeket is, majd jöhetett a művíz öntése. Erre most nem a Synolyite-ot használtam, hanem az AK Still Watert, amit próbaképpen vettem, mint viszonylag jó árú terméket. Sajnos kevésbé sima felületen hajlamos repedezni száradáskor, de a sima festett falapon szépen száradt. Kétszer vittem fel kb. 3 mm vastagságban, és így már kellő mélységet adott. 

20181118_100809.jpg

Miután szépen megkötött a víz, jöhettek a lávazuhatagok és csobbanások. Sima ragasztópisztolyból kinyomott olvadt ragasztóból készült maga a zuhatag. Kellő vastagságban kinyomjuk lehetőleg egy üveglapra, hagyjuk száradni, majd lehúzzuk az üvegről. Így lehet egyszerűen készíteni pl. vízesést, és egyéb hulló vízfolyamot.

A lávacsobbanást szilikonragasztóval oldottam meg, meglepően jól formázható, festhető.

20181118_100822.jpg

Elkészült hát a kis pokoldarabka.

20181118_100801.jpg

Biztatok mindenkit, hogy engedje szabadon a fantáziáját, nyugodtan ki lehet törni a vasútállomás, erdő, mező bűvköréből. 

Diorámakészítés kezdőknek egy haladótól. Kattints ide!

Kövess minket Facebookon is!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpara.blog.hu/api/trackback/id/tr3014390946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása