Mesél az erdő a kis dinoszauruszról

2020. május 17. 07:07 - Arthur Arthurus

Könyvajánló - Tony Wolf: Mesél az erdő a kis dinoszauruszról

A Mesél az erdő sorozat utolsó, nyolcadik kötete ez. Vajon van olyan jó, mint az elsők?

2_17.png

A Manó Könyvek az elmúlt néhány évben sorra megjelentette sokunk gyerekkorának egyik kedvenc mesekönyveit, a Mesél az erdő sorozatot. Tony Wolf, vagyis a két éve elhunyt Antonio Lupatelli maga írta és rajzolta 1984-85 között a nyolc kötetre rúgó mesesorozatot, aminek a báját leginkább a csodás, kedves, színes és ötletes, sőt, humoros rajzok jelentették leginkább. Én legalábbis nagyon szerettem a naaagy, színes, sokszereplős rajzokat, de persze a meséket is.

Az égbolton ragyogó, szépséges csillagok között van egy, amelyik különbözik az összes többitől.

3_11.png

A mesék egymásra épülnek, mindegyik kötet egy-egy új szereplőről vagy szereplőkről szól, akik a későbbi kötetekben is megjelennek sokszor. Ebben a kötetben Dinót, vagyis a kis dinoszauruszt egy tündér varázsolja kedvenc erdőlakóink közé. Sajnos a mesékben nagyon keveset szerepel az új kis szereplő, és alig valamit tudunk meg róla a végéig. Többek szerint a történetek, mesék maguk már nagyon gyengék ebben a kötetben. Nem tudom, nekem nem tűntek szignifikánsan rosszabbnak, mint a többiben - de jobbnak sem. Ezekben a kötetekben sosem a mesék vitték a prímet, hanem a rajzok, illusztrációk. És az itt is remek, színes-szagos, mozgalmas. Páréves gyerekeknek már kiváló, bármelyik Mesél az erdő kötetből lehet csinálni házi "keresd a képen" típusú játékot, annyira sok szereplő és apró részlet van a legtöbb nagyobb képen. 

1_18.png

A Mesél az erdő sorozat szépen mutat a polcon, és biztos vagyok benne, hogy bármelyik gyerek nagyon szívesen forgatná a könyveket. Igényes, szép, kemény kötéses kiadásban jelentette meg a kiadó. Mivel nekem gyerekkori kedvencem, ám sosem volt meg mind, most örülök, hogy lehetőségem volt beszerezni a teljes sorozatot. Persze továbbra is azok a kedvenc köteteim, amik megvoltak gyerekként is, ez pedig sajnos kimerült az első három kötetben. A sárkányokkal, manókkal, tündérekkel, varázslókkal és a kis dinoszaurusszal nem ismerkedtem meg anno. Nem vagyok róla meggyőződve, hogy nem csak a nosztalgia miatt szeretem jobban az első három kötetet. Sőt, inkább meg vagyok róla győződve, hogy azért. :) Felnőtt fejjel újraolvasva és megpróbálva objektíven szemlélni a szövegek, mesék minősége között nem találok nagy különbséget az első és az utolsó kötetekben. Juteszembe, a varázslós, a hetedik kötet még ki is maradt nekem - beszerzési listára felírva. Szeretem a varázslókat :)

Köszönöm a lehetőséget a Manó Könyvek csapatának! A kötet kedvezményes áron elérhető a borítóra kattintva.

Mesél az erdő

Kövess minket Facebookon!

 

Manó Könyvek, Budapest, 2019
88 oldal
keménytáblás
ISBN: 9789634031895
Fordította: Todero Anna
Illusztrálta: Tony Wolf

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpara.blog.hu/api/trackback/id/tr1415700800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása