Karácsonyi ajtódísz házikókból

2018. december 07. 00:01 - Arthur Arthurus

Bár a karácsonyi előkészületek már megkezdődtek, még nem késő elkészíteni idén karácsonyra egy ajtódíszt vagy kopogtatót. Amint megláttam az ötletet valamelyik ajtódísz-összeállításban, tudtam, hogy nekem is meg kell valósítanom. Ilyen lett :)

Kell hozzá egy koszorúalap, ami erősebb, tehát nem styropor. Én az OBI-ban vettem a nagyobbik fajta szalmakoszorút (vagy miből csinálják azt...). Vettem hozzá (azt hiszem, szintén az OBI-ban) két zöldes boát, egy csomag vattát, és egy fehér boát, illetve 4 tekercs fehér-ezüst szalagot. A szűk keresztmetszet persze a házikó volt... Ugyanilyen fajta házikókat láttam tavaly a Praktikerben, akkor nem vettem meg. Idén a weboldalukon nem írták, hogy van, de gondoltam, teszek egy próbát, november elején valahogy elmentem egy Praktikerbe - és volt házikó! Egyesével 890 Ft-ba kerültek, de vettem egy 10 darabos szettet is - 3 házikó, a kis lámpa, két emberke és négy fenyőfa - ez 2800 Ft körül volt. Erre a koszorúra 8 házikó ráfér. Sajnos egyébként nagyjából egy hét alatt elfogyott az ország összes Praktikeréből ez a kis házikó, viszont azóta láttam néhány Intersparban ugyanilyeneket és másfajtákat is, kb. egy százassal drágábbért. 

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ez úgy lenne az igazi, sőt, egy másik tervemhez is kéne, ha ehhez hasonló házikókat tudnék házilag csinálni. Egyelőre nem ment. A levegőn száradó gyurma deformálódik száradás közben, ráadásul nekem üreges kéne, hogy a belsejébe ledet tehessek. A papír elázik. A styroport kb. lehetetlen így, ilyen kicsiben formázni házilag. Két dolog maradt, amit nem próbáltam: a kiégethető gyurma (igaz a formázás közben valószínűleg agybajt kapok), és a fapálcikákból, rétegekből felépített házikó, amit aztán talán gipsszel vagy ilyesmivel be lehet vonni. Ezek a házak egyébként műgyantából készültek, ahhoz pedig ugye forma kell, amibe öntjük... 

Na de térjünk vissza a mi ki ajtódíszeinkhez. Szóval fogtam szalagokat, és rátekertem a koszorúra, néhány tekerésenként egy pötty ragasztópisztolyból való ragasztóval meg is fogattam. Ezután az egyik zöld boát rátekertem lazán, majd egy vastag spárgát kötöttem rá - ennél fogva akasztottam fel később az ajtóra. 

Ezután jöhettek a házikók. Elrendezve őket, jó sok ragasztóval felragasztottam az alapra, gondolkodtam, hogy a biztonság kedvéért valami vékony damillal oda is kötöm, de szerencsére elég biztosan fogja, most már legalább 3 hete rajta vannak, és majdnem két hete kint is lógnak az ajtón - meg sem moccantak. A házikók rögzítése után középre, alulra felragasztottam a kis lámpást és a két emberkét a két oldalára, majd a házikók aljára vattát tettem. Ezután elszórtam rajta néhány fácskát meg fenyőágat. Fogtam a maradék két boát, a fehéret és a zöldet, összesodortam őket, majd összekötözve a végeiket rögzítettem a koszorú külső oldalán, a házak oldalai alatt, és ezzel készen is volt. Arra kellett csak figyelni, hogy a vattát úgy rögzítsem, hogy odaférjek a házak aljához, mert ott lehet egyesével - a három alsó házikót és a lámpát kivéve, az külön elemmel működik, azok voltak a 10 db-os szettben - fel- és lekapcsolni őket. Csak hétvégente és karácsonykor fogom felkapcsolni :) Sajnos emiatt sem tudtam a vattát igazán szépen rögzíteni, de jobb vele, mint nélküle. A végeredmény pedig fent látható :)

Nem pont olyan lett, mint terveztem, a házikók sem állnak egészen egyenesen, de azért tetszik. Ti milyen ajtódíszt készítettetek idén? :)

Jártatok már a Karácsonyházban?

Kövessetek minket Facebookon!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpara.blog.hu/api/trackback/id/tr4914445580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása