"Hogyan vállalkozz sikeresen és érj haza mégis vacsorára?
Mitől marad élhető és emberközeli egy vállalkozás?
Miként lehetünk nyereségesek, miközben a közösségünket is szolgáljuk?
Hogyan tarthatjuk szem előtt a saját értékrendünket a cégünkben?"
A HVG Könyvek idén újabb gyöngyszemet tettek az érdeklődők polcára menedzsment szempontból, Sharon Rowe Merj kicsi maradni című kiadványát.
Ha valaha is voltál vállalkozó vagy vállalkozó vagy, saját ura idődnek, pénzednek, és ezt a könyvet is kezedbe vetted, pontosan tudod, mennyit érhet neked. Egyszerre nagyon sokat és ugyanakkor végtelenül keveset.
Nagyon sokat akkor, ha még szinte nem is körvonalazódott benned, mit szeretnél csinálni, csak azt tudod, hogy az a mókuskerék, amelyben éppen taposol. semmilyen módon sem felel meg neked: keveset is fizet, el is veszi minden idődet, ki is facsar a semmiért. Nagyon sokat ér akkor is, ha túl vagy azon a tépelődésen: neked való-e az egész vállalkozósdi. Csak marginálisan jegyzem meg, hogy erre sem alkalmas mindenki. Ha nincsenek eredeti ötleteid, nem vagy kreatív, szereted, ha mindig minden biztonságos fejed fölött, kényelmes, hogy minden napra van, aki meghatározza, mit csinálj, azt milyen tempóban és milyen eredménnyel, akkor ezt a létet - vállalkozás - nem neked találták ki. Majdnem azt mondom, hogy erre születni kell, de ha nem is, nagyon közel van hozzá fogalmilag.
Nagyon sokat ér neked ez a kötet, ha olyan vagy, mint a tiszta lap, amelyre most kezdenek írni. Még nincsenek se tapasztalataid, se előítéleteid a témában, hajlítható vagy, könnyebben elfogadsz egy-egy meghökkentően hangzó, szokatlan ismérvet.
Akkor is nagyon sokat ér neked a kötet, ha képes vagy felismerni vállalkozásod korlátait és azokat nem kudarcként éled meg, hanem annak, ami: ennyit bírok, ez fér bele. Önismeret nemcsak a magánember sajátja, bizony ugyanúgy pozicionálni kell a gründolt céget is a környezetben, mint önmagunkat a családban, munkahelyen, stb. Akinek már prosperál vállalkozása, de nem hírnévre és hatalmas vagyonra vágyik, hanem normális életre: öröm neki olyasmivel foglalkozni, ami érdekli is és nyereséget is hoz, ám nagyon tudna örülni több szabadidőnek, irányítási kérdésekben kis általános vezetéselméletnek, amit le tud képezni saját cége sajátosságaira, annak kifejezetten hasznos lesz a kötet.
Sharon Rowe az évi több millió dolláros árbevételt hozó, minősített B Corporation,az ECOBAGS Products alapítója és vezérigazgatója. Apróvállalkozása többek között a Time és a The Wall Street Journal hasábjain, a „The Oprah Winfrey Show”-ban és a Bag It! című dokumentumfilmben vált nemzetközileg ismertté. A korábbi években elnyerte az Év Vállalkozónője díjat, a CBS rádió Legeredményesebb Nő díját, a Westchesteri Üzleti Kamara Év Vállalkozója díját, a 914Inc. magazin Legkiválóbb Nő díját és a Nők Vállalkozásfejlesztési Intézetének Lillian Vernon-díját. Aktívan részt vállal a Társadalmi Vállalkozások Hálózata és a Női Vezetők Szervezete működésében.
„Sharon Rowe könyvének átütő erejű üzenete van – az apró hatalmas lehet. Egyszerű szemléletváltása mélyreható elképzelés, pontosan erre van szükségünk.”
Seth Godin, az Ikarosz tévedése, a Vágj bele! és a Minden marketinges sztorizik szerzője
Nagyon keveset akkor ér a kiadvány, ha egyszerűen fogalmazva, nem neked írták az egészet. Például vállalkozásod első időszakán sem vagy túl: az mindig, minden időszakban maga az őrület, ilyenkor még ki sem látsz a feladatokból, még nincs itt az ideje annak, hogy lassítást, családot elsődleges prioritások közé tegyél. Vagy a másik véglet, amikor kényszervállalkozóként utálod az egészet, amit csinálsz. Egyik esetben sincsenek aha élmények olvasás közben, csak keserűség, hogy persze, próbáld csak meg saját vállalkozásodban letenni a munkát 16 órakor, amikor a megrendelő csak este hatkor ér rá veled tárgyalni. Persze, ez előfordul, főleg egy vállalkozás kezdetén, amikor nem engedheted meg magadnak, hogy elússzon a potenciális ügyfél, de később, amikor már megteremtetted magadnak azt a biztonságot és nyugalmat, amelynek fedezetéből nyugodt erőként vagy képes viselkedni, lehet azt kommunikálni, hogy én délután 16 óra után nem érek rá. Nem hangzik túl jól? Pedig ha ura akarsz lenni saját vállalkozásodnak, be kell következnie ennek az állapotnak is. Ha ilyen cipőben jársz, azért olvasd el, hogy hová és hogyan lehet fejlődnie a cégednek.
Akkor sem tudsz majd mit kezdeni más vállalkozásából leszűrt tanulságoknak, ha képtelen vagy saját cégedre egyediesíteni a tanácsokat, ha nem tudod megrostálni, hogy ezt tudom alkalmazni, ezt meg nem, mert egészen más jellegű a tevékenységem, nem lehet megtennem azt, amit a szerző játszi könnyedséggel használt fel saját cégében. Tudomásul kell venni, hogy az egyedi tanácsokat, testreszabást egy könyv áráért soha, senkitől sem fogod megkapni, azért neked kell megdolgozni vagy felkérni valakit, hogy speciális szakértelmével legyen segítségedre. Élénken emlékszem, amikor egyik termékem reklámját - a szemem előtt, fél óra munkával - az ősidőkben 80 ezer forintért szabták egyénire, és csak leesett állal bámultuk, hogy mennyire sikeres lett tőle minden (az a pénz akkor még sokkal többet ért, mint ma...). Azóta ilyesmitől sosem sajnálom a pénzt.
Összegezve: a kötet inspirál, szokatlan tényeket hoz közös nevezőre, meghökkent, könnyed módon vezet olyan úton, amelyet akár neked is találtak ki, összes buktatóval és előnnyel egyetemben. Minőségi életet élni tanít a saját vállalkozásodban - és ez nagy szó. Blogíró barátnőm párja (vele és még egy barátnővel együtt írjuk a KultúrPara tartalmait), aki saját vállalkozást gründol, amikor meglátta Renáta kezében ezt a könyvet, majd belelapozott (ő hozta el mindenki sajtópéldányét a kiadótól), tájékoztatta, hogy neki ez kell. Vagy kérje el tőlem vagy vegye meg, mindegy: kell.
Szeretnél többet tudni a könyvről? Kattints a képre, a kiadónál kedvezménnyel be is szerezheted!
Köszönjük, HVG Könyvek!
Érdekelnek a könyvújdonságok?
Kövess bennünket Facebookon!
Túlélnéd az Antarktiszt? Érdekel? Kattints!
Elon Musk és a fantasztikus jövő feltalálása - ez is a HVG Könyvek közé tartozik!