Izgalmas karácsonyfadíszek olcsón házilag

2019. december 13. 00:02 - GReni

Izgalmas, látványos karácsonyi díszek olcsón, könnyedén, akár néhány perc alatt.

20181231_163555.jpg

Egyre közelebb a karácsony, lassan díszbe borulnak az utcák, a házak, az otthonok. Kis gyakorlással könnyen és olcsón elkészíthető díszt mutatok most nektek, ami feldobhatja a lakást, akasztható a fára, de akár karácsonyi ajándéknak is tökéletes.

Nézzük a hozzávalókat:

- Rajzlap (famentes műszaki rajzlapot használtam, de hasonló vastagságú papírból akár színesek is lehetnek a díszek)
- Papírvágó kés (bármelyik hobbyboltban 1000 Ft körül már találni)
- Lamináló fólia (1500-1600 Ft-tól kapható egy 100db-os csomag)
- Valami kemény felület, amin vágni lehet (én egy régi polcot használtam erre a célra)
- Körző
- Olló
- Laminálógép vagy vasaló
- Minimális rajzkészség vagy nyomtató
- 1 db tű a lyukasztáshoz
- Cérna vagy szalag

Szeretek rajzolni, de ezúttal a könnyebb utat választottam és kerestem sablonokat a neten. A legjobb vágható mintákra üvegfestéshez használható sablonok között bukkantam. Ezeket kinyomtattam, így néhány perc alatt már el is jutottam az első fázis végére, íme:

20181218_162515.jpg

Ezzel meg is vannak a díszeink alapjai. Lemérjük, hogy mekkora körbe férnek bele a mintáink, aztán belőjük mindegyik minta közepét. Semmi szükség mértani pontosságra, szemrevételezéssel bőven elég. Az én díszeim 10 centi átmérőjűek lettek. Ezután jön a kicsit nehezebb rész, de ettől sem kell megijedni. Ha először dolgozunk ilyen papírvágó késsel, akkor nem árt kicsit gyakorolni. Hamar rá lehet érezni, hogy milyen erősen kell lenyomni, miként szabad húzni, de előre szólok, hogy pár óra vágás után, bizony fájni fog az a hüvelykujj. Ha a belső minták megvannak, a köröket már nyugodtan vághatjuk kényelmesen ollóval. Gyakorlás kérdése, nekem egy ilyen minta kivágása néhány perc.20181218_163346.jpg20181219_153305.jpg

Ha idáig eljutottál már túl vagy a nehezén, gratulálok! :) Most jön a laminálás. Gépet már 5000 Ft-ért lehet kapni. Érdemes beruházni, rengeteg mindenre használható. Akár a nagyi régi receptjei, képeslapok "tartósíthatók" ezzel a módszerrel, de könyvjelzőket, ajándékkártyákat is könnyedén gyárthatunk akár csomagolópapír maradványokból is. Ha mégsem szeretnénk befektetni egy gépbe, akkor vasalóval teszteltem, tökéletesen helyettesíthető. Beraktam a kivágott papírkarikákat szépen egymás mellé a fóliába, amit két konyhai törölgető közé tettem és már mehetett is rá a forró vasaló. Pár másodperc elég, ezt ki kell tapasztalni, érdemes tesztelni bármilyen más papírral, hogy ne vesszen kárba a kivágott minta, ha elsőre nem találtuk el a megfelelő intervallumot.

20181220_164016.jpg

Ezután egy fél centit érdemes hagyni a papírkörökön kívül. Egy kör alakúra vágott sablont rárakunk és körberajzoljuk filccel, de akár rögtön vághatjuk is, ha bízunk a kézügyességünkben. Ha mindent körbevágtunk már nincs más dolgunk, mint egy tűvel lyukat szúrni a díszre és átfűzni a cérnát, vagy ha szalag mellett döntöttünk, akkor lyukasztót érdemes használni és tádám! Már készen is vannak a saját készítésű, izgalmas új díszeink.

20181221_151001.jpg

Innentől már csak a képzeletünk szab határt a különféle díszek elkészítéséhez. Használhatunk színes vagy mintás papírt, csillámot, de lehetnek más alakúak is a díszeink. Remélem sikerült ötletet adni. Akár egy klassz hétvégi programnak is tökéletes gyerekekkel. Jó szórakozást! :)

Tetszik, amit olvastál? Kövess minket Facebookon is!

20181231_163635.jpg

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpara.blog.hu/api/trackback/id/tr215253944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

duplasuzy 2019.12.16. 13:02:54

Nekem tetszik az ötlet, ha akár vasalóval is meg lehet csinálni, és nem szükséges laminálógépet venni hozzá.
"- Lamináló fólia (500-600 Ft-tól kapható egy 100db-os csomag)"

Érdeklődöm, hogy hol kapható 100-as csomag lamináló fólia 500-600 Ft-tól.

GReni 2019.12.16. 13:06:27

@duplasuzy: Szia! Örülök, hogy tetszik az ötlet, és bocsánat, elírtam, lemaradt egy 1-es, szóval 1500-1600 ft egy 100-as csomag. Én az alzánál vettem az A4-es 100 db-os csomagot 1590-ért, de szerintem máshol is hasonló áron találni. De 25 db-osat már kapni 600 ft-ért is. Nekem egy lapon elfért hat dísz, szóval az is nagyon sokra elegendő :)

duplasuzy 2019.12.20. 17:23:22

Köszi a választ. Már azt hittem a gugli nem a barátom! :D
Bár én tele vagyok díszekkel (horgoltam 40-et a régi, üvegeken túl)
süti beállítások módosítása