Felejtsd el a fülszöveget!

2017. október 06. 07:42 - Arthur Arthurus

Könyvajánló - Jeff Abbott: Felejts már el!

De tényleg. Nem szabad elolvasni a csavaros krimik fülszövegét, mert vagy nem mond semmit, vagy lelövi a poén egy részét. Én nem olvastam el, csak amikor már a 100. oldal környékén jártam. És nagyon másképp hatott volna a nulladik fejezet, ha előtte elolvasom...
logo2.jpg

Szóval elég nehéz ám erről a könyvről írni. Spoilert nem szeretnék, mert ennél tényleg nem jó. Nézzük, mi van benne: egy anya, aki elhagyja a hat gyerekét. Egy egyszer már majdnem tönkretett, és megint a tönk szélére kerülő maffiacsalád. Egy kisvárosi békebíró. Gyilkosságok, drogok, pszichopaták, kemény bérgyilkosok, üldözés, eltűnő dollármilliók, sztriptízbárok, lövöldözés... 

És minden spoiler nélkül nagyjából ennyit tudok mondani a könyvről. Mint kiderült, ez egy sorozat harmadik kötete. Nem összefüggő részek, csupán ugyanaz az egy-két főszereplő, pont, mint egy tévés krimisorozatban. Eltérő ügyek, eltérő gyanúsítottak, eltérő helyszínek, eltérő háttérsztori, de a nyomozók ugyanazok. Nem tudom, hogy a két előző részben mennyire tértek ki a főszereplő férfi magánéletére, mivel nem olvastam még őket, de biztosan fogom, mert nagyon jó volt ez a könyvecske.pennsylvania-supreme-court-strikes-down-gun-and-drug-mandatory-minimum-sentencing-1024x576.jpgEz volt az első Jeff Abbott könyvem. Szeretem a krimiket. Na nem a klasszikus, Agatha Christie-féléket - 2-3 könyvét olvastam, nem tetszett -, azokat csak filmben, sorozatokban szeretem (várom már az új Gyilkosság az Orient Expresszen filmet is, csak nem értem, miért kellett ide is benyomni Johnny Deppet... kedveltem, mint Jack Sparrow, sőt, még a Csokoládé kalózaként is kedveltem, de mostanában úgy érzem, hogy mindenhová berakják, ahová nem is feltétlenül kéne, lásd pl. Legendás állatok és megfigyelésük, sőt, Jack Sparrow óta mintha kizárólag Jack Sparrow-t lenne képes eljátszani, de azt mindenhol. Na mindegy, ez más téma.) Szóval nagyon szeretem a véres, brutális, csavaros, "hideg", kegyetlen könyveket. Harlan Coben nagy kedvenc, kevés könyve van, amit még nem olvastam. Abbottól ez volt az első, de már a felénél kívánságlistára pakoltam jópár könyvét. abbott-jeff-abbott.jpgEgy dolgot azonban muszáj megjegyeznem. A fordítás. Hihetetlen, mennyire nem tetszett. Egy rakás olyan kifejezés volt benne, amelyeket magyarul - szerintem - nem használunk úgy, valószínűleg tükörfordítás lehet. Sok a teljesen magyartalan mondat, és rendkívül zavart, hogy - mivel Jeff Abbott texasi, a legtöbb könyve arrafelé játszódik - magyarul is megpróbálták visszaadni a tipikus amerikai déli, texasi dialektust. Nem lehet. Emiatt olyan mondatok voltak a szövegben, hogy: "-Sorry, de nem érek ma rá." - nem biztos, hogy szó szerint ez, nem tudom már mi volt a mondat, de Sorry-val kezdődött. Vagy: Hozza ide a fegyverét, mister! (Ez sem szó szerint, a lényeg a mister. Még mindig jobb mintha miszter lenne.) Nagyon nem tetszett a fordítás, stílusában főként, de szerintem hibásnak is mondható. Akadtak aztán szerkesztési, korrekciós hibák, kimaradó meg felesleges plusz betűk, stb. Ennek ellenére maga a történet nagyon tetszett. Egész a végéig nem tudtam, mi is történt pontosan, hogyan, és hogy ki tette. Persze amikor a főszereplőnk elkezdte sejteni az igazságot, már én is sejtettem :) Egy apró csalódás volt nekem a végén, és most egy kis spoiler: azt vártam, hogy kiderül a legutolsó résznél talán, hogy az anya miért hagyta el a családját, hogy valami ügy volt ott a háttérben, de nem így történt.

Tetszett, csak ajánlani tudom! Köszönöm a Jaffa Kiadónak a lehetőséget, és azt, hogy bővítették az egyébként sem karcsú könyves kívánságlistámat! :) 

 3957892_5.jpgA borítóra kattintva eléred a könyvet a kiadó honlapján, kedvezményesen!

Ha szereted a krimit, Harlan Cobennel nem nyúlhatsz mellé!

Kövess minket Facebookon is!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpara.blog.hu/api/trackback/id/tr1912903342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása