Egy pszichopata emlékiratai (Utáltam, mert imádtam!)

2016. október 27. 07:31 - GReni

Könyvajánló - Mártonffy András: Én, Sándor Erik

A Libri Kiadó nemrég megjelent új sorozata, az Insomnia nevet kapta. Elvileg a sorozatot olyan kötetek alkotják majd, melyek annyira érdekesek, izgalmasak, hogy lehetetlen letenni őket. Eddig két kötetet olvastunk a sorozatból, de ezek alapján úgy néz ki, hogy ez sikerül is nekik. Az első volt a Lebegés és most Mártonffy András első regénye.

„Mindenáron a győztes oldalra kerülni, és ezért semmi erőfeszítést nem sajnálni.”

sexy-grey-mens-suit.jpg

 

A főhős egy megtestesült görög félisten: magas, fekete hajú, napbarnított bőrű, olyan típus, akit folyamatosan női szemek vetkőztetnek. És mit takar a szép külső? Egy magas intelligenciával megáldott, behízelgő, jó modorú, nárcisztikus, egoista, kegyetlen férfit, egy igazi kis rohadékot, ezen nincs mit szépíteni. Utáltam, mert imádtam.

A regény során Erik már börtönben ül és onnan meséli el életét. Részletes beszámolót olvashatunk arról, hogy már gyerekkorában manipulálta a szüleit. Már akkor élvezetet nyújtott számára, ha másokon uralkodhatott. Lenézte a családját, szinte undorodott tőlük. Emiatt döntötte el, hogy kerül, amibe kerül, ő nem lesz egyszerű melós, nem fog unalmas, semmitmondó életet élni.

Később megtanulja, hogyan fordítsa a külsejét a hasznára, hogyan csavarja gond nélkül az ujja köré az embereket. Eléri, hogy a nők rajongjanak érte és bármit hajlandóak legyenek megtenni, hogy a kedvében járjanak. És a férfiak? Őket is képes az orruknál fogva vezetni.  

Mi a módszere? Bevetve vonzerejét és modorát, közel férkőzik áldozatához, eljátssza, hogy a barátja, így kiismeri a gyengeségeit, majd saját céljai érdekében felhasználja. Nem csinál lelkiismereti kérdést abból, ha valakit porig kell aláznia, sőt élvezettel mesél az ilyen tetteiről.

Rettentő ellenszenves, sok megmozdulása kegyetlen, mégis kíváncsi voltam rá, hogy mi lesz a következő húzása. Még többet akartam megtudni róla.

Akit csak lehet, kihasznál és eltapos, míg titkárból igazgató nem lesz. Aztán már csak pár jól kigondolt lépés kellett, hogy milliárdos szektavezérré váljon.

"Az én életem egy mestermű volt, egy tudatosan megkonstruált alkotás."

De minden kártyavár összedől egyszer...

A könyvet az Libri Kiadó bocsátotta rendelkezésünkre recenziós céllal, amelyet itt is köszönünk.

Többet szeretnél megtudni a könyvről? Kattints a képre!
sandor_erik_konyv.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpara.blog.hu/api/trackback/id/tr6211820123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása