Miket olvastál 2017-ben?

2017. december 30. 07:57 - Arthur Arthurus

2017-ben a molyos statisztikám szerint 114 könyvet olvastam, egészen pontosan 35471 oldalt. (Könyvben legalábbis, a folyóiratokat nem számolja :)) A moly szerint 275 könyvet szereztem az évben, ebben benne van minden: cserekönyv, ajándékba kapott könyv barátoktól, családtól, recenziós példányok a kiadóktól, és temérdek vásárolt könyv is. Abban nem vagyok egészen biztos, hogy ez az adat egészen pontos, de azért maximum 10 kötetnyi lehet eltérés. Mely könyvek voltak a legjobbak és a legrosszabbak ezek közül? Következzék kis könyves statisztika a 2017-es olvasmányaim közül!

Amikor e sorokat írom, 28-át írjuk, van hátra pár nap az évből. Viszont a két ünnep közötti időszakban általában keveset olvasok, ilyenkor együtt a család, társasozunk, ilyesmi. Várhatóan azért a 36000-es oldalszámot el fogom érni, mire 2018-ra virradunk.

1. Legjobb könyv, amit 2017-ben olvastál
Ez egy rendkívül kegyetlen kérdés. Alapvetően nagyon sokféle könyvet olvasok és szeretek, tudomány és történelem, útleírás és élménybeszámoló, életrajz és művészet éppúgy megtalálható a kedvenceim között, mint a romantikus regények egy válfaja, a krimi, a YA, a történelmi családregény, fantasy. Na most mégis hogyan válasszak egy nagyon jó tudományos, egy nagyon jó élménybeszámoló és egy nagyon jó romantikus regény között, hogy a többit ne is említsem? Ha egyetlen egyet választhatok, akkor álljon itt a legfrissebb élményem: Colleen Hoovertől a Confess - Vallomás című könyv.

2. Legjobb folytatás, amit 2017-ben olvastál
Ez eggyel könnyebb, sok első könyvet olvastam az évben, és még több egyedüli könyvet, ami nem része sorozatnak. A kevés folytatás közül, amit olvastam, kettő végzett előkelő helyen, de legyen az első: Jeffrey Archer: Egy igaz férfi című műve, ami a Clifton-krónikák utolsó, hatodik kötete.

3. Legnagyobb csalódás
Hát ebből is akad egy pár. Vannak könyvek, amelyektől nem várok semmit, és azt maradéktalanul meg is kapom. Ezekben nem csalódom. Vannak, amelyekben kellemesen csalódom. Vannak, amelyektől sokat várok, és azt meg is kapom, vagy még annál is többet. És vannak, amelyektől sokat várok, ehhez képest a nagy semmit kapom. 2017-ben ezt toronymagasan viszi két könyv, amiket nagyon vártam, amikre nagyon kíváncsi voltam, de nekem nem jöttek be: Chuck Wendigtől a Vészmadarak és a folytatása, a Halálmadarak végeztek első helyen a kategóriában. Mindkettőről írtam a blogon, a címükre kattintva elérhetőek.

4. Legnagyobb meglepetés
Hm, pozitív vagy negatív értelemben? Kettőt tudnék kiemelni, egymás egyenes következményei: elsőként Christopher McDougalltól a Futni születtünk az, ami nagyon meglepett. Sohasem gondoltam volna, hogy engem érdekel ez a téma. Tényleg. A kívánságlistámon is csak azért volt, mert a Park Kiadó Veszélyes övezet sorozatának tagja, és abból az összes kívánságlistás. Megszerezni is csak azért szereztem meg, mert egy barátnőm beduplázott belőle. Aztán sokat nem várva kézbe vettem egy forró nyári napon, és nagyjából le sem tettem. A másik, ami ennek a könyvnek egyenes következménye: Scott Jurektől, a legendás amerikai ultrafutótól a Futni, enni, élni című könyv. Mindkettő nagyon tetszett, ez utóbbi különösen, hiszen az életrajzi könyveket nagyon szeretem, és ez az, ráadásul van benne egy rakás saját recept is.

Scott Jurek és Arnulfo Quimare, a tarahumara futók egyik legjobbja. Itt olvashatsz róluk bővebben!

5. Kedvenc új szerző
Eddig hat kedvenc szerzőm volt (legutóbb, amikor erről írtam, lazán kifelejtettem egyet a listáról...), most már hét van. 2017-ben olvastam először Jo Nesbo-től, és a harmadik könyve után kijelenthetem: kedvenc lett!

6. Legújabb kedvenc karakter
Hát... Harry Hole is esélyes a címre, de Owen Mason Gentry (OMG) vagy Auburn Mason Reed vagy Ridge Lawson, de ott van a toplistán Alec  és Isabelle Lightwood, Magnus Bane és Harry, Emma és Sebastian Clifton is, csakúgy, mint Giles Barrington, Daemon Black, Maxon Schreave, Aelyx, Lizanne Lethridge, Brasti Goodbow, Kest of Luth, a teljes Sullivan család, Daniel és Natasha... igen, mindannyiukról olvastam idén, mindannyiukat szeretem, és nem, nem vagyok hajlandó felsorolni, ki melyik könyvből van, választani közülük meg még annyira sem vagyok hajlandó :)

7. Egy könyv, amin sírtál
A Clifton-krónikák utolsó részének utolsó oldalait végigbőgtem. Többek között.

8. Egy könyv, ami boldoggá tett
Colleen Hoover: Confess - Vallomás. Nem véletlen lett ő a győztes a kedvencek között. Nagyon szeretem az írónő könyveit, és ő az egyetlen, aki vissza tudja hozni azt az érzést, amiért anno megszerettem az olvasást. 

9. Kedvenc filmadaptáció, amit idén láttál
Nem sok könyvadaptációt láttam idén. Snittet nem nagyon használom, hogy gyorsan megnézzem, mégis miket néztem meg akár moziban, akár itthon. De legyen most is: Colleen Hoover: Confess - Vallomás. Egy hétrészes sorozat készült belőle, egyelőre csak az első részét láttam, de nagyon tetszett.

10. A legszebb könyv, amit idén szereztél (borító alapján)
Ajjaj. Ez is nehéz kérdés... Az új Végzet Ereklyéi könyvek és Colleen Hoover három kötete is a listán van, ahogy Az áruló pengéje és A láng légiója is, meg egy tucat másik. Legyen ez utóbbi, A láng légiója.

11. Új megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél
Pfff... így november-decemberben legalább négy tucat új megjelenésű könyvet vettem-kaptam-szereztem, amit minél előbb szeretnék elolvasni... De mindenképp a lista elején van Colleen Hoover: It Ends with Us - Velünk véget ér című könyve, Anthony Ryantől A láng légiója, és egy régi nagy kedvenc végre kiadott folytatása, A. Meredith. Walters-től a Light in the Shadows - Fény az éjszakában. Meg Ross Kingtől a Dühödt ámulat, ami Monet életéről és művészetéről szól, és Andrea Wulftól A természet feltalálója című, Alexander von Humboldtról szóló könyvére. Meg egy nagy rakás másikra, de hirtelen ezek jutottak eszembe. 

12. Könyvek, amiket el szerettél volna olvasni, de nem sikerült
Hát ez sem egy rövid lista, de elsősorban 1000 oldalas féltéglák vannak rajta, pl. Az amerikai nép története, Margaret Thatcherről szóló Életem című önvédelmi eszköz, Clausewitz elmélkedése A háborúról, John Keegantől A hadviselés története, egy nagytucat történelmi, hadtörténeti, tudományos és életrajzi könyv... ezekkel eleve lassabban haladok, mint egy regénnyel, plusz sok köztük a nagyon vaskos, és akad száraz, kevésbé élvezetes is, pl. A háborúról biztosan ilyen, mert tavaly valamikor beleolvasgattam már... 

13. Mely könyveket szeretnéd elolvasni az év végéig?
Mondanám, hogy mind a... nem tudom mennyit, az biztos, hogy ezer feletti a szám, ami megvan, és nagyjából a felét még biztosan nem olvastam, talán többet is... amit elolvasok és nem lesz kedvenc, az nem marad. Elajándékozom, eladom, elcserélem. Polcon csak a gyűjteményes kötetek, amiket még nem olvastam, de mindenképp szeretném, és a kedvencek vannak.

Sok jó könyvet olvastam az idén, egy dologban vagyok egy kicsit elégedetlen könyves téren: kevés igazán jó krimi akadt a kezembe, Harlan Coben és Jo Nesbo voltak az egyetlenek, akik után egy kevéske rossz szájíz sem maradt. Hátha jobb lesz 2018 ezen a fronton! :)

Nektek mik voltak a kedvenceitek?

Kövess minket Facebookon, ha nem akarsz lemaradni a 2018-as év legújabb könyveiről és egyéb érdekességeiről!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpara.blog.hu/api/trackback/id/tr9413524273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása