Könyvhéten jártunk

2019. június 18. 00:04 - Arthur Arthurus

Ez is eljött, és el is múlt. Június 13-17 között tartották a 90. Ünnepi Könyvhetet, idén Budapesten új helyszínen.315787_konyvhet.jpg

Csütörtök, dél. A forróságban és a tűző napon haladok a Deák Ferenc tértől a feltúrt, felújítás alatt lévő utcákon-tereken át a Vigadó térre, a szökőkúthoz - itt találkozunk egy könyves baráttal, aki szólt, hogy késni fog kicsit. Sebaj - könyv van nálam, könyv mindig van nálam, még könyvvásárra is viszek magammal könyvet, elvégre valahogyan oda kell jutni a helyszínre. Egyik évben nem vittem. Épp befejeztem minden olvasmányomat, és aznap volt a könyvfesztivál első napja, tudtam, hogy este vagy 20 könyv fogja húzni a vállamat. A vonaton nem tudtam, mit kezdjek magammal. Játszottam egy kicsit a telefonon, de 10 perc alatt meguntam (este pedig az ágyban tök jókat szoktam játszani rajta... olvasni akkor már nem merek, mert abból nincs alvás). Szóval kell a könyv.

Mielőtt betennénk a lábunkat a későbbi bűntett színhelyére, ahonnan is sok-sok könyvvel távozunk majd, elmegyünk ebédelni, ahol már három főre duzzad kicsiny csapatunk. Irány a korzó! A Vörösmarty tér felújítása miatt a Dunakorzóra került a rendezvény, és privát véleményem szerint sokkal jobb és hangulatosabb volt itt, mint a téren. Szabadabb terület, szellősebb elrendezés, végre volt hely a standok között, és a (városvezetés által úgy látszik, gyűlölt) fáknak köszönhetően nem akartunk meghalni a hőségben! Ez egy rendkívül fontos szempont! Jó, két hossz oda meg vissza meg oda meg vissza azért megteszi a hatását, és a hőmérséklet csütörtökön eléggé izzasztó volt, de a Vigadónál a kis parkban tökéletesen le tudunk pihenni egy kicsit a fák árnyékában. Szóval a helyszín pazar volt.1_7_1.jpg

És hogy miféle bűntett történt ott? Nos, könyveket vásároltunk. Ami szerintem mondjuk nem igazán bűntett, de a családom, a pénztárcám, sőt, már a könyvespolcaim is másképpen gondolják. Nem férek el ugyanis, a könyvfeszten beszerzett könyveim még mindig szatyorban várják további sorsukat, ezeket pedig szépen rájuk halmoztam egyelőre... Igen, szelektálnom kell hamarosan, meg új polcot is kéne vennem még idén. Egy kb. 600-700 könyv befogadására képes könyvespolc még elfér a szobában. Aztán ennyi, új dolgot kell kitalálni. Legfeljebb kidobom az ágyat... (Már felvetettem páromnak a lehetőséget. Valamiért nem támogatja az ötletet. Meg a macskáim sem.)

De térjünk is vissza a könyvhétre. Első nap végül olyan 6-7 fős baráti társasággal jártuk a korzót egész estig, a standok zárása után pedig sötétedésig üldögéltünk még a parkban. Meg is beszéltük, hogy másnap, vagyis pénteken, tekintve, hogy csak hárman leszünk, a tervezett délelőtt 10 helyett csak olyan 13 óra körül találkozunk. Rengeteget beszélgettünk a két nap alatt a kiadók munkatársaival, megkérdeztük, ki hogy bírja az időjárást (és találtunk még egy olyan földönkívülit, mint egyik kedves blogíró társam, aki imádja a forróságot). Egyöntetű vélemény volt, hogy ez a helyszín barátibb, mint a Vörösmarty tér, bár bevétel szempontjából talán nem az igazi, mivel nemigen van ott átmenő forgalom. 

Nem is számoltam egy idő után, hányszor sétáltunk végig oda meg vissza, minden standnál megálltunk, egy csomót nézelődtünk, latolgattuk, mit vegyünk meg, mit ne, miután beszereztük azt, amit mindenképp akartunk... időnként elszakadtunk kicsit, mert le-lemaradt valaki a társaságtól. Amikor meg akartam venni az idei könyvhét első könyvét magamnak, akkor pl. elment az áram, és nem tudtam fizetni, hosszú percekig nem állt helyre a rendszer. Nem tekintettem jelnek: később visszamentem az otthagyott könyvért, és hozzácsaptam még egyet. :) Találkoztunk furcsa emberekkel, ismeretlen ismerősökkel, ismerős ismeretlenekkel, könyveket ajánlottunk (és esetleg beszéltünk le róla, bár ez utóbbiról főleg magunkat).

Összesen 22 könyvet szereztem - sosem úsztam meg még ennyivel, igaz, rendeltem online is, amit ha ide számolunk, akkor bőven 30 felett jár, ami a szokásos... Most pedig fogalmam sincs, mit olvassak, egyik jobb, mint a másik, ráadásul még a könyvfesztes beszerzések is várnak. Sajnos a Margó most kimaradt, de az őszit semmiképp nem hagyjuk ki, és a szokásos könyves csoportkép is elmaradt, ugyanis közvetlenül azután jutott eszünkbe, hogy sikerült menetképesen és normálisan elpakolni a 40+ könyvet a táskáinkba, és a hőség nem igazán segített abban, hogy találjunk némi motivációt az előszedésre, a rendezgetésre, a fotózásra, az átrendezésre, a fotózásra, az átrendezésre és a fotózásra, mire végül sikerül valami, ami mindannyiunknak tetszik is. :) Régi és új könyvet egyaránt szereztem, nem is tudom eldönteni, mi érdekel legjobban közülük. De már olvasom is Vekerdy Tamás új könyvét - tanulságos.5_16.jpg

Dedikálások is kimaradtak, bár azért A.M. Aranth a hivatalos dedikálásán kívül összefirkálta nekem az új könyvét :) Kifejezetten kellemes két nap volt (a maradék három napon sajnos nem volt lehetőségem kimenni, szombaton a már hagyománnyá vált baráti buli, vasárnap itthoni program, hétfőn rohangálás várt), szép, jó helyszínen, és persze az eső idén sem maradt el. Ne feledjétek, nincs könyvhét eső nélkül! Tökmindegy, mikor és hol van a könyvhét, az eső megy vele!

Ti jártatok a könyvhéten vagy a Margón? Miket szereztetek? És hogy tetszett az új budapesti helyszín?

Kövess minket Facebookon!

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpara.blog.hu/api/trackback/id/tr9314898976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása