Barcelona páratlan fekvésű és szépségű város

2019. szeptember 04. 07:49 - GReni

Könyvajánló - Barcelona (Marco Polo)

Barcelona "páratlan fekvésű és szépségű város", mondta Don Quijte. Egyet kell értenem Cervantes szavaival, ez a különleges földközi-tengeri metropolisz magában hordozza a középkor, a szecesszió és a posztmodern nyomait is. Tökéletes őszi kirándulóhely.

Barcelona gyönyörű, izgalmas, különleges város. Szerencsémre volt alkalmam több napig kóborolni az utcákon, így kicsit bajban is vagyok, hogy mi legyen az a néhány látványosság, amit kiemelhetek ebben a posztban. Amikor az emberek meghallják, hogy Barcelona, legtöbbeknek Gaudí jut először eszébe. Ez természetesen abszolút érthető. Számos gyönyörűséget köszönhet a város Antoni Gaudínak. Ott van rögtön a Casa Batlló, a Casa Milá, a Güell-palota, a Güell-park, mely egy igazi mesepark és természetesen a legendás hírű, lenyűgöző Sagrada Família.

A metropolisz különlegességéhez tartozik tengerpartja, ahol élvezettel hűtik le magukat nyaranta a város lakói és a turisták is. Hangulatos sétát tehetünk a homokos parton, hogy aztán felpattanva a város libegőjére, a Telefèric de Montjuïc-ra gyönyörködhessünk a városban, hogy aztán a Castle de Montjuichoz érkezzünk, ahol egy hangulatos vár és gyönyörű panoráma vár minket. Emellett a Monjuic rejt még bőven látnivalókat. Például az alsó részén a Palau Nacional, mely már önmagában is szép épület, de érdemes betérni és megcsodálni a Katalán Nemzeti Szépművészeti Múzeum kincseit és az épület előtt hosszan húzódó lépcsősor alján vár minket a különleges Táncoló szökőkút (Font Mágica), mely fantasztikus élményt nyújt.

Szintén kihagyhatatlan a Tibidabo-hegy, mely a maga 512 méteres magasságával csodás kilátást kínál a városra. Itt láthatjuk a legszebb panorámát Barcelonában, de ha még nem lenne elég, akkor érdemes betérni a Temple de Sagrat Cor-ba, a lenti képen látható gyönyörű templomba, melynek még a tetejére is felmehetünk pár euróért, hogy Tibidabó legjobb kilátópontjáról leshessünk a mélybe 568 méter magasról.

Ha igazi barcelonai hangulatot akarunk, akkor irány a La Rambla, a pazar platánsor között húzódó széles sétálóutca, melynek végén vár minket a Kolombusz-szobor. Az emlékmű tetejére lifttel pár eurórért felmehetünk és gyönyörködhetünk a panorámában. A La Ramblán garantáltan mindig belebotlunk turistákba és helyiekbe is. Számos kávézó, bár, üzlet, trafik határolja, ahol bevásárolhatunk szuvenírből, ehetünk, ihatunk valami finomat miközben zsonglőrök és mutatványosok szórakoztatnak minket.

Egyetlen kivetnivalót találtam a kötetben, pontosabban hiányosságot. Szerintem a különleges falumúzeum, a Poble Espanyol megérdemelt volna egy részletesebb leírást, helyette csupán az élménytúrák között merül fel a neve. De semmiképp se hagyja ki, aki Barcelonába látogat ezt a páratlan szabadtéri múzeumot, ahol Spanyolország összes régiójának építészeti stílusa képviselteti magát. Egy különleges világba sétálunk be, amikor átlépjük a falu határát. Íme egy klassz videó ízelítőül:

Ettől függetlenül ez a Marco Polo kötet is hozza a megszokott és működő sémát: rengeteg információ látnivalókról, tuti gasztronómiai-, szórakozási- és szállástippek, programajánló esős időre is, hasznos linkek, praktikus tanácsok, térkép- és szótármelléklet és élménytúrák is találhatóak benne, mindezt pedig rendkívül kedvező áron kínálja a Corvina Kiadó.

1336985_3.jpgA könyvet a Corvina Kiadó bocsátotta rendelkezésünkre recenziós céllal, amelyet itt is köszönünk!

Többet szeretnél megtudni a könyvről? Kattints a képre és rendeld meg kedvezményesen a kiadótól!

Kövess minket a Facebook-on is!

Tenerife, az örök tavasz szigete

Montenegró, egy felfedezésre váró paradicsom

Garda-tó: déli életérzés, bájos óvárosok, festői kikötők, ízletes ételek és italok

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

röf 2019.09.05. 17:37:38

Barcelonának árnyoldalai is vannak.
A turisták átverésére és meglopására komplett iparág épült ki.
A Gaudi-templomot ha akarnák, egy év alatt befejezhetnék, de a féligkész-ség hozzátartozik az imázshoz.
A Güell-park legcsodálatosabb elemei maguk a növények.
De amúgy nem rossz hely....