Szíve helyén sötétség - J. D. Barker új regénye már előrendelhető!

2020. október 29. 07:39 - Arthur Arthurus

November 24-én érkezik kis hazánkba a nagysikerű Négy Majom Gyilkos c. krimi-thriller-trilógia írójának, J. D. Barkernek az új regénye! Az Agave Kiadótól már előrendelhető.

49988916.jpg

Részlet az eredeti borítóról

Amikor befejeztem a 4MGY-t, egy kis túlzással ugyan, de felkiáltottam, hogy "ez minden idők legjobb krimi-thrillere"! Oké, persze, tudom, túloztam. Meg igazából ez már a cenzúrázott verzió, ugyanis amikor rájöttem - dehogy jöttem rá, Barker árulta el... - a legnagyobb csavarra, káromkodva csaptam le a könyvet, és azonnal szóltam minden ismerősnek, aki tudom, hogy kedveli a műfajt, hogy maguknak illetve a műfajt szintén kedvelő szeretteiknek nincs jobb ajándék karácsonyra - tavaly valamikor december elején olvastam az utolsó kötetet. Elég sok ismerős azonnal meg is rendelte, aztán kezdtem félni a januári találkozótól, mert ha esetleg nem tetszik nekik, ami valljuk be, előfordulhat, elég vaskos kötetek ahhoz, hogy agyonverjenek velük... De szerencsére mindenkinek tetszett. Még párom is elolvasta a lelkendezésem hatására, pedig nála az elmúlt 15 évben SOHA nem láttam sem krimit, sem thrillert, az ő műfaja az SFF. 

Így nem csoda, ha igen lelkesen várom az úriember, J. D. Barker új regényét, ami egyébként teljesen független a 4MGY-től. Olvastam már azóta tőle a Dracult is, de az csak félig az ő könyve. A Szíve helyén sötétség viszont 100%-ban az övé. Vajon ismét meg tud lepni? Egy kicsit azért félek is, mert az ajánlók a korai Stephen Kinghez és Dean R. Koontz-hoz hasonlítják, ami hívószó lehet sokaknak, számomra azonban inkább figyelmeztető. Nem szeretem sem King, sem Koontz munkásságát, bár mindkettőnél az írói stílus az, ami leginkább zavar, Barkernél azonban az tetszik, szóval várom. De miről is szól?

Jack ​Thatch gyerekkorában találkozik először Stellával, a titokzatos, nyolcéves kislánnyal, akinek sötét haja és még sötétebb szeme van, és magányosan ül egy padon a temetőben a kedvenc könyvét szorongatva. A találkozásukból megszállottság lesz: Jacknek állandóan a lány körül forognak a gondolatai, és végül egy évvel később újra megpillantja, ugyanazon a padon a temetőben, ám Stella hamarosan ismét eltűnik.

Közben az egyik sikátorban egy férfi holttestére bukkannak. Az eset meglehetősen rejtélyes: a teste mindenhol borzalmasan megégett, viszont a ruhái épségben maradtak, ami képtelenségnek tűnik. Faustino Brier nyomozó tudja, hogy nem ez a férfi volt az első áldozat, aki így halt meg, és nem is ő lesz az utolsó. Brier azt is tudja, hogy pontosan egy év múlva kell majd keresniük a következő áldozatot, hacsak nem akadnak előbb az elkövető nyomára.

Egy kisfiú, akit mindenki csak „D” alanyként ismer, egy világtól elzárt, gondosan őrzött, sötét laboratórium mélyén várakozik, cseperedik és tanul. Senkivel nem beszélhet, és nem ér hozzá senki. Borzalmas erő lakozik benne, ezért azok, akik bezárták, sohasem fogják kiengedni.

A szereplőket elképzelhetetlen szálak kötik össze egymással.

A Szíve helyén sötétség mesteri alkotás, hamisítatlan Barker. Stílusa a korai Stephen Kinget és Dean R. Koonz-t idézi. Felejthetetlen történet, ami bekúszik az ember bőre alá, és késő éjszakáig olvastatja magát.

A fülszöveg csupa jót ígér, és további jó hír, hogy ez a regény nem kispályás, a maga 720 oldalával egy valóban mély és jól kibontott, megfelelően tálalt történetnek ígérkezik, a fordító pedig Bosnyák Edit, aki a 4MGY-trilógiát is fordította, illetve számos nagyon jó könyvet olvastam már az ő tolmácsolásában. 

jd_barker_1_credit_dayna_barker.jpg

A szerző 1971-ben született, a Fort Lauderdale-i Művészeti Intézetben szerzett üzleti diplomát. Az 1990-es években sokáig a 25th Parallel című magazin munkatársa volt. Popkulturális témában írt cikkeket, és együtt dolgozott Brian Hugh Warnerrel, aki később Marilyn Mansonként vált híressé. Több novellája is megjelent a 90-es években, főleg a horror műfajában alkotott. Sokáig szellemíróként dolgozott, Forsaken című első regényét 2014-ben adták ki. A kötet meglepő sikert aratott, és jelölték a Bram Stoker-díjra is, ráadásul a Stoker család felkereste őt, hogy segítsen Dacre Stokernek megírni a Drakula hivatalos előzményregényét. Közben Barker saját sorozatba is kezdett: A negyedik majomban az utóbbi évek egyik legeredetibb sorozatgyilkosát teremtette meg, akit a rendőrség üldöz. A kötet jogait számos országba eladták, opciózták filmre és televíziós sorozatra egyaránt, ráadásul Az ötödik áldozat és A hatodik éjszaka című kötettel trilógiává bővült.

Részlet a Szíve helyén sötétségből:

„Mélyet lélegeztem.

Kint is sűrűn kavargott a füst, de több volt benne a tiszta levegő, és a tüdőm boldogan szívta be. Kezdett visszatérni az erő a végtagjaimba, és lassan kitisztult a fejem.

Ekkor jutott eszembe Krendal.

Eszembe jutott Elden Krendal, és tudtam, hogy még bent van.

A kockás inges férfi meg akart állítani. Elkapta a vállamat, és megpróbált visszanyomni a földre, miközben összeszedtem a maradék erőmet, és felálltam. Mások is utánam kaptak az egyre népesebb tömegből, mert a tekintetem állítólag egyértelműen elárulta, mire készülök.

Ettől függetlenül felálltam, és mély levegőt vettem.

Leráztam magamról a kockás inges férfi kezét, kiszabadultam a többiek szorításából, és visszarohantam az étterembe, miközben a távolban felvisítottak a szirénák.

Miután az épület hatalmas ablaka hiányzott, a terjeszkedő lángok könnyen táplálékhoz jutottak, és amikor másodjára átléptem az ablakkeretet, éreztem, hogy a levegő már nem kifelé tol, hanem befelé áramlik. Beszívta az éhes szörnyeteg, amelyik belülről zabálta fel az éttermet.

Átbotladoztam az asztalok, a székek és a bokszok maradványai között, elhaladtam a pult előtt, és a konyhába vezető lengőajtó felé igyekeztem. Minden lépésnél egyre elviselhetetlenebbé vált a hőség. Egy pillanatra megakadt a szemem a tálalóablakon, ahol Krendal szokta kiadni az ételt, a fekete füst miatt viszont nem láttam, mi van mögötte.

A lengőajtó közelében lángolt a fal, és amikor a fémhez értem, megégette az ujjamat.

Tudtam, hogy a robbanást a gázpalackok okozták, amelyeket a főnököm a konyha hátsó részében tárolt arra az esetre, ha kimaradna a gázszolgáltatás, ami kétszer fordult elő, mióta megvette a helyet, és mind a kétszer ebédidőben, amikor tele volt. Ezért tartotta készenlétben azt a három palackot, és azt is megmutatta nekem, hogyan kell rácsatlakoztatni őket a tűzhelyre. Büszkén állította, hogy ő tíz másodperc alatt meg tudja csinálni.

Lehajtottam a fejem, és átmentem a féloldalas lengőajtón, amelyet csak a felső zsanér tartott.

Lángok csapkodtak körülöttem, mintha üdvözölnének, és hullámzott a fekete füst. Behajlítottam a térdem, és minden erőmet beleadva beugrottam egy szabad területre, az ajtótól jobbra. A forró levegő sziszegve száguldott át a nyíláson a kinti, tiszta levegő felé.

Leszorítottam a fejem a padlóhoz, amennyire tudtam, és kitöröltem a szememből a könnyeket, mert csípte a hőség.

Ismeretlen tájon találtam magam.”

szive_helyen_sotetseg_b1.jpegA kötet a borítóra kattintva nagy kedvezménnyel előrendelhető az Agave Könyvektől, november 24-től pedig a könyvesboltokban is elérhető!

A Négy Majom Gyilkos

Az ötödik áldozat

De ki a hatodik elvetemült gyerek?

Kövess minket Facebookon!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpara.blog.hu/api/trackback/id/tr3316261110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása