Milyen könyvet ajándékozzunk?

2017. november 18. 07:51 - Arthur Arthurus

Hamarosan lehet gondolkodni, mivel lepjük meg a szeretteinket, és hát mindenki tudja, hogy a könyv a legszebb ajándék. Nézzétek meg ajánlónkat, amelyben a saját kedvenceinket soroljuk fel témakörönként, így megtalálhatod a tökéletes ajándékot olvasni szerető szerettednek! Csak annyit kell tudnod hozzá, hogy milyen témát szeret :)

Sci-fi

Carbonari: Egyértelmű, Sylvain Neuvel: Ébredő istenek és a most megjelent N.K. Jemisin: Obeliszkkapu. Egyiket sem tudtam letenni. Abszolút kedvenc még John Scalzi majdnem bármelyik könyve, legutóbbi Az összeomló birodalom címmel jelent meg. Természetesen mind kedvenc kiadóm, az Agave Könyvek Kiadó gondozásában láttak napvilágot.

GReni: Az elmúlt évek egyik legjobban sikerült sci-fi sorozatának idén jelent meg a hatodik kötete és még mindig ugyanolyan jó és izgalmas, mint a kezdet kezdetén. A sorozat nem más, mint a Fumax Kiadó gondozásában megjelent James S. A. Corey álnéven futó szerzőpáros alkotása, A térség, melyből sikeres tévésorozat is készült.

Arthur: A sci-fi nem az én világom. Gondolkodtam, milyen sci-fit is olvastam, amit tudnék ajánlani, de egy sem jutott eszembe, ezért megnéztem molyon a címkét, hátha. Hát ott van egy rakás könyv, amit olvastam és szerettem, viszont azok szerintem nem tartoznak a sci-fi témakörébe. Legalábbis egy disztópia az nekem nem sci-fi. De ha már megnéztem a címkét: szerettem a filmes disztópiákat, tehát Az éhezők viadala, Az útvesztő, egyik kedvenc volt a Csontszüret, sőt, még a sci-fi közé sorolják valamiért a Luxen és az Elidegenítve sorozatot is. Szerintem egyik sem sci-fi, de ezeket szerettem :)

Fantasy

Carbonari: Nemrégen fedeztem fel magamnak Moskát Anitát a témában. Mindkét elolvasott regényt bátran ajánlom bárki figyelmébe: Bábel fiai és Horgonyhely.

GReni: Az idei év meglepetése számomra egy fiatal írónő első munkája volt. V. E. Schwab Egy sötétebb mágia című izgalmas, London különböző dimenzióiban játszódó, különleges, varázslattal átitatott története megnyert magának és alig vártam az őszt, hogy a sorozat második kötetét is a kezembe vehessem.

Arthur: Hát itt már nehezebb a dolgom, ugyanis kapásból három sorozatot is tudok mondani, ami nagy-nagy kedvenc. De mondom az elsőt, ami nagyon tetszett: Anthony Ryan: Hollóárnyék-trilógia. Tökéletes ajándék annak, aki szereti a témát!

Romantikus

Carbonari: Valamikor faltam őket, mára csak évi egy-két falási roham jön elő, amikor örömmel húzok magam elé néhány abszolút kedvencet, Jojo Moyes vagy Rosamund Pilcher bármelyik könyvét. Ha mindenképpen ki kell emelni egyet, akkor Jojo Moyes: Az utolsó szerelmes levél című mű kapjon reflektorfényt.

GReni:
Nem vagyok a romantikus regények híve, de ha belecsempésznek a történetbe egy kis romantikát, azzal még meg tudok békélni. Így történt ez Rysa Walker Timebound – Időcsapda című könyvében is, ahol a fantasy és a sci-fi elemei keverednek egy romantikus klassz időutazós történetben. 

Arthur: Az extra rózsaszín történeteket nem szeretem. Ha van benne egy kis plusz, valami, amitől több... na azt már igen. Legyőzhetetlen kedvencem a témában Colleen Hoover. Mindegy, melyik könyve. Az összes. Na jó, a Slammed (Szívcsapás) sorozat nagyon jó volt, és a Maybe Someday (Egy nap talán) is kedvenc lett a kedvencek között. Link az nincs róluk. Ahhoz túl személyes az élmény. :)

Történelem

Carbonari: Erre egyszerre nagyon könnyű és egyben rettenetesen nehéz is válaszolni. Kinőttem az ismeretterjesztő történelmi regények sorából, ezért, bár sorra születnek remek regények a Gold Book Kiadó jóvoltából, én mégsem rájuk teszem le a voksomat, hanem a Gold Book  Kiadóból kinőtt szerzőre, az Athenaeumhoz pártolt Urbánszki Lászlóra, most fog megjelenni a Felderítő című műve ott, illetve, abszolút kedvencemre, a Historycum Kiadó tulajdonosára-szerzőjére, Kapa Mátyásra, a Harangszótól harangszóig című művére.

GReni: Ősszel sorban érkeztek a 21. Század Kiadó Kult Könyvek nevű sorozatának kiváló könyvei. Ezek közül ajánlom szívesen Rose Tremain A Gustav-szonáta című történelmi regényét, mely egy nem mindennapi gyerekkori barátság lélegzetelállító története, amely kiállja az idő próbáját...

Arthur: Egyik kedvenc témám, és újabban a hadtörténet is csatlakozik. A történelmi regények is kedvencek, de maguk a leírások is, és öt kedvenc szerzőm egyike éppen egy történész, Timothy Snyder. A másik meg egy hadtörténész, John Keegan. Mindkettejük könyveit előszeretettel tudom ajánlani! Snyder a közép- és kelet-európai régió 20. századi történelmének a professzora, Keegan pedig a háborúk szakértője. Kiemelnék egy-egy könyvet mindkettejüktől: nagyon meghatározó élmény volt a Véres övezet Timothy Snydertől, és érdekes témát fejt ki John Keegan A csata arca c. könyvében, aminek ajánlóját a címre kattintva olvashatod

Tudomány

Carbonari: Jellemzően kevés tudományos igényű művet olvasok: sem a világegyetem, sem a föld, sem a vallások, de se múlt, se jelen, se jövő nem érdekel annyira, hogy önszántamból kézbe vegyek ilyen könyvet. Ha mégis megvesz magának egy-egy a témában, annak egyszerre kell laikus módon ismeretet terjeszteni (hogy én is értsem), valamint meghökkentenie, hogy felkeltse az érdeklődésemet. Idén több ilyen mű is elém került, egyrészt Yuval Noah Harari két kötete is, a Sapiens és a Homo deus, amelyeket szemtelenül friss látásmódja miatt hetekig szemelgettem, olvasgattam, rácsodálkoztam... és szörnyülködtem.

GReni:
Idén a tudományos szakkönyvek kimaradtak a repertoáromból, de Stephen Hawking könyveivel sosem lehet melléfogni. Az idő rövid története és A mindenség elmélete is izgalmas utazásra viszi az olvasót a tudomány világába.

Arthur: 
Ajjaj, másik kedvenc téma. Nehéz a választás, de hatalmas élmény volt Michio Kaku könyve, Az elme jövője című. Felemelő és elszomorító is egyben, mindenesetre gondolatébresztő. Agyról, kutatásokról, mesterséges intelligenciáról, az elme jövőjéről. Aki fogékony az ilyen témákra, imádni fogja a könyvet!

Disztópia

Carbonari: Legutóbbi élményem Karin Tidbeck Amatka című műve volt. Egyáltalán nem az a hűdeszabványos' disztópia, nincsenek fiatal kamaszok esetlenségei, stb., tények, tények, és tények, elfojtások, szerelem, de nem szokványos fajta nyálas, és az a rohadt tó meg mitől fagy be esténként, mitől olvad meg reggelre, mit tud a könyvtáros, meg az öreg orvos, és egyáltalán: MI LESZ? Nem készítettem belőle ide könyvajánlót, de hidd el, szeretni fogod.

GReni: Az idei évben debütáló szerzők sora lopta be magát a kedvenceim közé. Disztópiák végeláthatatlan sora várja a kategória rajongóit, ezek közül kiemelném Mindy McGinnis  Egyetlen kortyot sem című regényét, mely egy nagyon is elképzelhető katasztrofális jövőképet vetít az olvasó elé.

Arthur: Nem is tudom, hogy olvastam-e idén disztópiát. Meg kell néznem a listámat... jaj persze! Ann Aguirre könyveit, a Razorland-trilógiát olvastam idén. Nem volt rossz, egynek elment... de nem ezt ajánlanám a műfaj szerelmeseinek :) Az a baj, hogy kedvelem ugyan a disztópiát, de nem nagy kedvenc azért, szóval amit tudnék ajánlani, azt tuti, hogy olvasta már a műfaj szerelmese :) Egy tavalyi olvasást tudok viszont ajánlani, ami disztópia is, de más is közben, és nagyon tetszett: Madarak a dobozban Josh Malermantől!

Krimi

Carbonari: Kondor Vilmos regényeibe estem bele mostanában, ha nem is mindegyikbe (Budapest Noir). Sőt, az Álomgyár kiadótól legutóbb George Cooper: Gyalogút című kötete késztetett heveny röhögéssel vegyes olvasásra. Most jelent meg Rita Falc újabb krimije is bajor konyhával ötvözve, a Gőzgombóc blues, ami szintén remek ajándék lehet.     

GReni:
Ritkán futok bele igazán jó krimibe, legtöbbször az zavar, hogy rögtön az elején már biztos vagyok benne, hogy ki és mit követett el. Szerencsére akad még néhány olyan szerző, aki képes igazán jót alkotni a témában, így kerülhetett a listámra egy tényleg nagyon-nagyon jó könyv, Harlan Coben Hazatérsz című regénye, mely két elrabolt fiú kacifántos rejtélyekkel teli történetét meséli el.

Arthur: 
Harlan Coben akármelyik könyvét tudom ajánlani, tényleg! Nagy kedvenc az író! Viszont idén elkövettem azt a hibát, hogy felfedeztem magamnak még két kedvenc krimiírót: az amerikai Jeff Abbott az egyik, akinek egyelőre egy könyvét olvastam csak, de meggyőzött: a Felejts már el! címűt, a másik pedig a norvég Jo Nesbø, akitől kettőt is olvastam: a Boszorkányszög és a Hóember c. könyveit. Utóbbinak új kiadása gyönyörű, ajándékba is tökéletes!

Horror/Thriller

Carbonari: Horror: nem az én műfajom, de a remek thrillereket nagyon szeretem. Legutóbb Ryan Gattis - Közel a  tűzhöz című könyvét tűztem olvasólámpámra. Miről szól? Los Angelesről, ahogy még sohasem láttad.

GReni:
Ennél a kategóriánál egy pillanatra sem kell elgondolkodnom, az első gondolatom: John Wayne Cleaver. Dan Wells sorozatában egy fiatal szociopata kölyök "kalandjait" ismerhetjük meg, aki küzd a benne lakozó szörnyeteggel, miközben valós embereket gyilkolászó démonokkal is harcol.

Arthur:
Nem is kérdés: a Madarak a dobozbanról már volt szó feljebb, de az jöhet ide is, az egyetlen könyv eddig, ami konkrétan képes volt megijeszteni, és beleéltem magam az egészbe, számtalan hibája ellenére. De jó szívvel gondolok egy másik könyvre is, ami ráadásul egy kedvelt világ köré épül. Ez Peter Clines-tól a 14!

Gyerekeknek

Carbonari: Ezt nélkülem kell megoldanotok, kedves olvasók, mert gyerekem már 30 éves múlt, unoka meg nincs, abszolút tájékozatlan vagyok a témában. 

GReni:
 Ransom Riggs: A különlegesek regéi című gyönyörű illusztrációkkal ellátott mesekönyve a világhírű trilógia kiegészítő kötete, mely több izgalmas és érdekes mesét tartogat. Vannak benne bájos történetek és akadnak happy end nélküliek is, így biztosan mindenki megtalálja közöttük a kedvencét. 

Arthur:
 Bármiféle magyarázat nélkül: Tony Wolf: Mesél az erdő. Imádtam gyerekként, és végre megjelent ismét! :)

Sport, hobbi, szabadidő

Carbonari: Egyértelműen kert, mint első számú hobbi. Most vagdaltam véresre a hüvelykujjam, mire képes voltam megpucolni a csipkebogyókat, amelyeket egy értelmes esés után gyűjtöttem be csipkebogyó likőr készítés szándékával (az esés? Belegabalyodtam a szederindába...). Hecsedli? Haggyá' mán... az annak valót ezután fogom lekaszálni. Így aztán ilyen könyveim vannak (a többi 50 hasonló szakkönyvek között), mint Brigitte Kleinod: Kertészkedés idős korban kényelmesen,  Christine Recht: Mi terem az út mentén, Clea Cregan: Mini kertek, vagy az idén megjelent nagyon hasznos könyv, Cosima Bellersen Quirini: Otthoni tartósítás erjesztéssel, természetesen! - mert a megtermelt, összeszedett növényekkel kezdeni is kell valamit, nemdebár?

GReni:
Ez a kategória ritkán színesítette az idei évemet, de egy kedves, szimpatikus könyvvel a nyár végén találkoztam. Virágzik a naplók kora, valószínűleg így született meg Fekete Judit és Györgyi Adrienne munkája Időkapszula címen, ami egy kicsit más, egy kicsit több, mint a szokványos naplók. Pont annyira, hogy az ember kedvet kapjon hozzá. :)

Arthur: 
Hűha, egyik kedvenc témám a hegymászás, illetve két szuper könyvet is olvastam a futásról. Melyik legyen?... Christopher McDougall: Futni születtünk, és az amerikai ultrafutó, Scott Jurek: Futni, enni, élni c. könyvei nagyon jók voltak. Jurek egyébként vegán életmódot követ, mert ráébredt, hogy sokkal energikusabb, ha nem eszik állati eredetű ételeket. A könyvében rengeteg recept is található!

Egyéb

Carbonari: Azt gondoltam, hogy Auschwitz témában nekem már nem mondhatnak újat - hát.. de. Nemrégen jelent meg a témában Affinity Konar műve, a Mischling. Az igen, minden percben szeretném letenni, de nem lehet, és tudom, hogy soha többé nem akarom újra elolvasni (mert elfelejteni sem fogom), de egyszer.. egyszer muszáj. A másik hasonló élményt nyújtó kötet szintén most jelent meg, pár hete, Margaret Atwood legújabb regénye, az Alias Grace.  Viktoriánus korban játszódó krimi, ami több, mint krimi. Ezt is ajánlom figyelmedbe!

GReni:
Egy kiváló életrajzba sikerült belebotlanom. Nemcsak a főhős élete rendkívül színes és érdekes, a szerkesztői munka is kiemelkedő. A teljes mű regényszerűen van megírva, nagyon olvasmányos. A könyv pedig: Michael Schuman: Meryl Streep: Az ezerarcú színésznő.

Arthur: 
Ajánlom a norvég hegymászó és könyvkiadó könyvét: Erling Kagge: Csend a zaj korában. Másik ajánlat pedig, amiről még nem írtam, mert épp most olvasom, de nagyon tetszik: Meik Wiking: Hygge

Kövess minket a Facebookon is!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpara.blog.hu/api/trackback/id/tr8512823438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása