Az első félév legjobb olvasmányai

2019. július 02. 07:21 - Arthur Arthurus

Elérkeztünk 2019 első félévének végéhez, és elég sok jó könyvet sikerült olvasnom ebben a hat hónapban. Nézzük a legjobbakat!http_com_ft_imagepublish_upp-prod-us_s3_amazonaws.jpg

A listában, mint mindig, most is a molyos olvasmánylistám lesz a segítségemre, amelyet pontosan vezetek (ellentétben a meglévő könyvállományommal...).

Januárra csak öt könyv jutott (hogy a fenébe csináltam? Fogalmam sincs... oké, volt három könyv is, amit még januárban vagy akár decemberben kezdtem el, de csak február elején fejeztem be, és ilyenkor mindig a befejezés időpontját számítom, de akkor is...), ezek közül egyértelműen A hamu birodalma Anthony Ryantől, és a Szárnyak és pusztulás udvara vitte a prímet Sarah J. Maastól. 

Februárban már 11 könyvet sikerült abszolválnom, ebből három tudományos (társadalom- és természettudományi egyaránt), ezek közül egyértelmúen Adam Rutherford genetikával foglalkozó könyve, a Minden ember [rövid] története tetszett a legjobban (Michio Kaku: Az elme jövője c. könyvét csak azért nem számolom, mert az újraolvasás volt. Nagy hatású mű volt elsőre is.) Regények közül Az ötödik áldozat J.D. Barkertől, és a Szürke nővér Mark Lawrence-től voltak a legjobbak.

Az év harmadik hónapját 13 könyvvel zártam, amiből kettő újraolvasás volt, ezeken túl a legjobban talán A.F. Brody: Vakság c. könyve tetszett, de márciusban sikerült belefutnom egyik (azóta is) kedvenc versembe, amit most be is tennék ide:

Algernon Charles Swinburne: Loch Torridon

Babits Mihály fordításában

Árny, csönd és a tenger

Hosszu éjszaka, álomágy
ég és víz, csuda mély és lágy
csak az árnymezü csönd zeng szét
nesztelen álom- s árnyzenét.
Hosszu éjeken ott fölül
fénnyel festve vad árny terül.
Kurta éjeken itt alul
dallal töltve a csönd lapul. -
Tudjuk, csillagok és hegyek
künn lágy éjszaka fénylenek
s látatlan, csupa sejtelem,
átborzongnak a tengeren
s hallatlan, s eleven mégis
tőlük zeng a viz és ég is
lenn közelén s fenn, távolán
zeng, fény-élesen, árny-puhán.

Áprilisban csak hét könyv sikeredett, ezek közül a legnagyobb hatású Timothy Snyder új könyve, A szabadság felszámolása volt, de az Anna Ekberg álnév alatt író szerzőpáros Bomlása és Sarah Pennypacker kisrókája, a Pax is nagyon tetszett.

Májusban 13 könyvet olvastam, és ez a hónap volt az egyik legjobb. Kiemelkedő olvasmány volt Kepleréktől a Nyúlvadász, Bernáth Istvántól a Skandináv mitológia, Huszti Gergelytől a Mesteralvók hajnala, Erling Kagge: Menni c. könyve, és Sally Rooney Normális emberei, és ebben a hónapban olvastam azt a könyvet is, aminek megelőlegeztem, hogy az év legjobb olvasmánya számomra (vásároltam is belőle vagy hat példányt, hogy tudjak adni barátoknak is - ha nektek esetleg nem tetszik, bocsi! :)) Jostein Gaarder új könyve, az Éppen jó.

Az erős hónap után általában gyenge jön, nos, ez most nem így történt, bár az igaz, hogy akadt egy olyan könyv, amiben sajnos csalódtam, ami egyáltalán nem felelt meg az előzetes elvárásaimnak, de hát nem lehet minden tökéletes. A félév utolsó havában 13 könyvet fejeztem be, ezek között hármat még előző hónapban kezdtem, és három rövid, félórás gyerekkönyv is volt köztük. Nagyon erős volt ez a hónap is, Gabriel Tallent: Drága kis szívem c. kötetével kezdtem, Bjarte Breiteig Fantomfájásaival folytattam, és mindkettő azonnal a kedvencek közé repült. A három gyerekkönyv közül kettő fontos, segítő jellegű, az egyik az elmúlásról mesél, a másik pedig segít a gyerekeknek feloldani a félelmeiket, rossz gondolkodási mintáikat. A Lélegezz velem! és a folytatása, a Nyugtalan vizek is jó volt, bár az első kötet nekem jobban tetszett, ez is a gyásszal, illetve a családon belüli erőszak feldolgozásával foglalkozik néhány fiatal életén át. Vekerdy Tamás új könyve, a Válás, és ami körülötte van (hamarosan írok is róla) is nagyon fontos könyv. Ha legjobb olvasmányélményt kéne választanom, akkor fej-fej mellett áll a Drága kis szívem és a Fantomfájások.

Havi bontásban ezek voltak az említésre érdemesek, összesen 62 könyvet, hozzávetőlegesen 19986 oldalt olvastam eddig idén, és mostanában megtalálnak azok a könyvek, amelyek tényleg nagyon jók, pont jókor pont nekem szólnak, az elmúlt 2-3 hónapban azon panaszkodtam, hogy tök unalmas csupa 5 csillagos könyvet olvasni. :) Persze becsúszott egy-egy rosszabb is, olyan, ami nem jókor talált meg vagy valamiért nem tetszett, de mostanság tényleg sorra jönnek a remekművek. Amit egy cseppet sem bánok egyébként.

Ti miket olvastatok idén, és mik voltak a legjobbak? :)

Kövessetek minket Facebookon!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpara.blog.hu/api/trackback/id/tr7614907800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása